۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۶۶۱۸
آیت الله حسینی بوشهری:

نسل جوان باید به فکر هم نوعان خود باشد/ فکر، روح و اندیشه جوانان ما در معرض تهدید است

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با بیان این که دشمن برای تخریب روح و اندیشه جوانان ما تلاش بسیار زیادی می کند تأکید کرد که در کنار فعالیت های مسؤولان و علمای حوزه این نسل جوان است که خود باید به فکر هم نوعانش باشد.
حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با گلفشان رییس جمعیت هلال احمر استان قم و جمعی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر قم با بیان این که در دین اسلام برای هر انسانی دو دسته وظایف تعریف شده است، اظهار داشت: نخست وظایف فردی است که بیشتر به عبادات و رابطه انسان با خدا بر می گردد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین افزود: اما بخش دوم که کم نیست و ارزش و اهمیت زیادی هم دارد مربوط به وظایف اجتماعی انسان می شود، چرا که انسان با جامعه زندگی می کند، نمی تواند تک رو باشد و ناگریز است که خود را با نیازها و شرایط جامعه تطبیق بدهد.

وی با بیان این که جامعه در روایات ما به مثابه اعضای یک بدن دانسته شده است، عنوان کرد: آحاد جامعه در کنار هم یک پیکر هستند و به جهت اهمیت فوق العاده این موضوع نهادهایی از این دست در دنیا تأسیس شده که از جمله آنها جمعیت هلال احمر است که سابقه نسبتا طولانی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مسأله مهم در مورد این نهاد تنوع فعالیت ها است و به عقیده من این جمعیت جلوه خاصی در جامعه پیدا کرده و انسان حس می کند افرادی در آن مشغول فعالیت هستند که علاوه بر ویژگی های دینی و انسانی از یک نوع انگیزه الهی برای خدمت نیز برخوردار هستند به ویژه این که تعداد زیادی از جوانان مخلص را به کار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ویژه جوان در اسلام، عنوان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) حتی گاهی برای فرماندهی جنگ های مهم از جوانان استفاده می کرد چرا که جوان دارای روحیه و انگیزه بالایی است و از صفای قلب برخوردار است به همین جهت با توجه به این که امروز کشور ما در معرض آسیب های زیادی قرار گرفته است ما بیش از گذشته به این نیروی جوان احتیاج داریم.

امام جمعه موقت قم نجات جوانانی که در باتلاق های مسائل خلاف اسیر شده اند را بر عهده جوانان دیگر دانست و تأکید کرد: بله مسؤولان، مدیران و مبلغان حوزه های علمیه برای تبلیغ و هدایت مردم وظیفه دارند ولی شما نسل جوان بیشتر می توانید با شناخت روحیه و حس و عاطفه طرف مقابل در او اثر بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در طول سالیان پیش و پس از انقلاب همواره در نجات جسم انسان ها موفق بوده اما امیدواریم در جهت نجات فکر و روح و اندیشه جامعه نیز قدم های بزرگی بردارد، چرا که امروز دشمنان فکر جوانان ما را نشانه گرفته اند و اصلا وقتی روح انسان سالم باشد جسم هم در سلامت است.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به اعضای سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: شما نسل جوان و امیدهای آینده کشور و اسلام هستید، امروز هم سن و سالان شما در معرض آسیب های جدی هستند که باید آنها را نیز دریابید و بخشی از امکانات خود را صرف آموزش های دینی به نسل جوان قرار بدهید.

وی با اشاره به لزوم مسلح شدن به سلاح مهارت های امدادی و ادبیات دینی در هلال احمرٰ یادآور شد: مسیحیت برای ترویج دین خود بهترین پزشکان را به نقاط دور افتاده آفریقا می فرستد که این افراد در کنار نسخه های درمانی، آموزه های کلیسا و یک نسخه از انجیل را نیز به مردم می دهند تا آنها را به دین خود دعوت کنند، بنابراین ما هم که دین خود را دین برتر می دانیم نباید از آنها عقب بیفتیم./1330/۲۰۲/ح

ارسال نظرات