۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

هر امامی در زمان خود رابط بین آسمان و زمین است/ اگر معصوم در عالم نباشد فیضی به عالم نمی‌رسد

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: شیعه بر اساس اعتقاداتش بر  این باور است زمین هیچ‌گاه نمی‌تواند خالی از حجت باشد، امام زمان(عج) زنده است و با جسم فیزیکی در میان مردم در حال زندگی کردن است.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلّغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در بیت الحسین برگزار شد، گفت: یکی از عوامل عاقبت به خیری، توسل به اهل بیت و ائمه هدی(ع) مخصوصاً وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) است تا بتوان در مقابل شیاطین درونی و بیرونی مقاومت و تا آخرین لحظه زندگی از دین و اعتقاد خود حفاظت کرد.

وی افزود: به تعبیر پرفسور کوربان فرانسوی که مسیحی بود ولی در نهایت مسلمان شد و بسیار با علامه طباطبایی نشست و برخاست داشت و مطالب زیادی در رابطه با فلسفه و عرفان اسلامی نوشت، تنها مکتبی که دائم رابطه بین آسمان و زمین را برقرار می‌‌داند و هیچ زمانی رابطه بین آسمان و زمین را قطع نمی‌داند مکتب اهل بیت(ع) است. هر امامی در زمان خود رابط بین آسمان و زمین است.

پژوهشگر و مبلّغ دینی ابراز داشت: تمام ادیان و مذاهب معتقدند که منجی هنوز به دنیا نیامده و در آخرالزمان متولد می‌شود، ولی شیعه بر اساس اعتقاداتش بر  این باور است زمین هیچ‌گاه نمی‌تواند خالی از حجت باشد، امام زمان(عج) زنده است و با جسم فیزیکی در میان مردم در حال زندگی کردن است.

وی افزود: ما می‌دانیم که خداوند متعال عالم هستی را برای شیطنت خلق نکرده زیرا در غیر این صورت آفرینش خداوند لغو و غیر حکیمانه بود، خداوند حتی عالم را برای بندگی‌های ناقص هم خلق نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: خداوند عالم را برای بندگی و عبودیت کامل خلق کرد و کسی می‌تواند در این عالم بندگی کامل انجام دهد که خود انسانی کامل و خلیفه الله باشد و این بندگی کامل را ولیّ اعظم خدا انجام می‌دهد پس اگر او نباشد که بندگی کامل را انجام دهد، آفرینش لغو و بیهوده است و این دلیل ساده و روشنی است که وجود امام زمان(عج) را اثبات می‌کند.

وی ابراز داشت: همچنین نظام عالم و هستی بر اساس سلسله مراتب است. رزق هر چیزی در عالم اول به موجودی که از همه بالاتر است اختصاص می‌یابد و او به مراتب پایینی پخش می‌کند. اولین و بالاترین موجود عالم هستی که بین او و خداوند متعال هیچ حجابی نیست، وجود مقدس ولیّ خداست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر معصوم در عالم نباشد فیضی به عالم نمی‌رسد. دلیل اینکه ما نمی‌توانیم خدا و امام معصوم را ببینیم، حجاب‌هایی است که برای خودمان ساختیم و علت، پشت کردن‌ به خداست، اگر رو برگردانیم و چشم دل باز کنیم قطعاً چشم ما نیز به جمال‌شان روشن خواهد شد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات