۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۶۷۵
نمایشگاه مطبوعات؛

فرهنگ اسلامی عامل مهمی برای توسعه یک کشور است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی گفت: مسأله فرهنگ اسلامی در جوامع دینی بسیار مهم است؛ به گونه ای که اگر برنامه ریزی مناسب برای آن صورت گیرد می تواند هر کشوری را به توسعه برساند.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مصطفی عرب، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در ایران اسلامی بحث فرهنگ است که در کنار مباحث اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عامل مهمی در مسیر توسعه یک کشور به شمار می رود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی افزود: مباحث فرهنگی از موضوعات عمیق، ریشه دار، مهم و بسیار خطیر است که همه ارکان یک جامعه را در برمی گیرد

عرب بیان کرد: مباحث دینی و مذهبی شاخص بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و رسانه ها در این راستا نقش کلیدی دارند

وی با بیان اینکه باید رسانه ها از تمام توان خود برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند، افزود: رسانه ها وظیفه بسیار مهمی در قبال ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه دارند و باید در همه زمینه ها در راستای گسترش فرهنگ عمومی در جامعه تلاش کنند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه ای، گفت: ترویج معارف اسلامی وظیفه مهم رسانه ها است که در این مسیر نقش رسانه های دینی بسیار پر رنگ تر است.

عرب با اشاره به بهره گیری درست و اصولی از فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه، باید از این ابزار هم برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی در پایان به وظیفه دولت در برابر توسعه فرهنگی، گفت: دولت با ایجاد زمینه و ساختار مناسب و واگذاری مسایل فرهنگی به تشکل های مردمی و دینی می تواند در توسعه فرهنگی به خوبی نقش آفرین باشد و نظارت دقیق و اصولی بر اجرای مباحث فرهنگی داشته باشد.

شایان ذکر است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع در حال برگزاری است./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات