۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۵۵۳۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

نفس انسان نسبت به معصیت حرص و طمع دارد

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: نفس انسان نسبت به معصیت ولع و حرص و طمع دارد، سیری ناپذیر است و خود را همواره در معرض غضب الهی قرار می‌دهد تا انسان را در برابر خداوند پست و حقیر ‌کند و او را از چشم خداوند بیاندازد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلّغ دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در بیت الحسین برگزار شد، گفت: خداوند متعال برای امتحان بندگانش، دست دشمن آنها، یعنی شیطان را تا حدی باز گذاشته است.

وی افزود: شیطان در آخرالزمان قبل از ظهور امام زمان سنگین‌ترین حملات را نسبت به مؤمنین خواهد داشت و برای فریب دادن انسان‌ها مهلت خواسته و قسم خورده است و برای خود از خداوند نسل خواسته، در بعضی روایات آمده به ازای هر انسان، دو شیطان وجود دارد.

پژوهشگر و مبلّغ دینی ابراز داشت: شیطان جنود و لشکریانی از جن و انس با خود دارد و از دیگر امکاناتی که در اختیار شیطان قرار دارد این است که او ما را می‌بیند ولی ما او را نمی‌بینیم به همین علت درون و بیرون انسان را تحت گناهان و خطاهایی قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: کسی که بخواهد از حد غرایض و تمایلات حیوانی عبور کرده و ارتقای روحی داشته باشد، چموشی و سرکشی نفس را درک می‌کند. انسانی که مدام در حال انجام تمایلات نفسانی خود است، اصلاً نافرمانی نفس را درک نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: اگر جنس و رنگ تمایلات انسان، خدایی باشد، انسان برای انجام دستورات الهی مشکلی نخواهد داشت اما وقتی تمایلات انسان تا حد تمایلات دنیوی و شهوات و لذات نزول پیدا کرد، آن زمان است که برای انجام فرامین الهی در وجود خود درگیری‌ها را حس می‌کند؛ نفسش سرکشی کرده و او را به سمت زشتی‌ها و ظلمات می‌کشاند.

پژوهشگر و مبلّغ دینی اظهار داشت: هرگاه برای انجام کاری، فشار و مقاومتی از جانب شیطان احساس کردیم، قطعاً آن عمل برای ما گنجی است که شیطان مانع ما برای رسیدن به آن می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی شیطان درِباغِ سبزهایی نشان می‌دهد و امیدهای واهی و پوچی در دل انسان ایجاد می‌کند تا انسان را از راه خدا و بالارفتن سطح روحی انسان جلوگیری می‌کند. نفس انسان نسبت به معصیت ولع و حرص و طمع دارد، سیری ناپذیر است و خود را همواره در معرض غضب الهی قرار می‌دهد تا انسان را در برابر خداوند پست و حقیر ‌کند و او را از چشم خداوند بیاندازد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات