۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۳۶۸۰
در حاشيه جلسه هيات دولت؛

محمودي: نيازمند رعایت اصول مصرف در کشور هستیم

سرپرست وزارت نيرو در مورد شرايط تاسيسات برقي گفت: خوشبختانه با عبور از فصل تابستان فرصتي حاصل شد تا تأسيسات و خطوطي كه در سه ماه و نيم گذشته زير فشار توليد برق بودند را وارد مرحله تعميرات و سپس نگهداري كنيم.
ستار محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با ارائه گزارشي از وضعيت وزارت نيرو، گفت: خوشبختانه با عبور از فصل تابستان فرصتي حاصل شد تا تأسيسات و خطوطي كه در سه ماه و نيم گذشته زير فشار توليد برق بودند را وارد مرحله تعميرات و سپس نگهداري كنيم.

وي ادامه داد: تعميرات تأسيسات از انتهای شهریور و اول مهرماه آغاز شده و طبق برنامه بايد تا اردیبهشت ماه سال آینده 88 هزار مگاوات نیروگاه را وارد فاز تعمیرات کنیم، در حال حاضر 18 هزار مگاوات را برای تعمیر فرستاده ایم و برای افزایش ظرفیت برق 3500 مگاوات نیروگاه جدید اعم از حرارتی و تجدیدپذیر نيز در حال ساخت بوده و تا قبل از تیرماه سال آين ه به شبکه افزوده خواهند شد.

سرپرست وزارت نيرو در پاسخ به اين سؤال كه در فصل زمستان احتمال كم آبي خواهيم داشت يا خير، تصريح كرد: كشور ما يك كشور خشك است، البته در حال حاضر در فصل اول سال آبي هستيم و قضاوت در اين مورد اشتباه است، ميزان ريزش هاي جوي نسبت به سال گذشته متعادل بوده و متاسفانه در برخي مناطق همچون حوزه دریاچه ارومیه میزان ریزش کم است.

محمودي يادآور شد: با وجود اين شرايط آبي ما نيازمند رعایت اصول مصرف هستیم، البته شرایط تامین آب شهر‌ها و روستاها در حالت متعادل است اما اين بدان معنا نيست كه فشارها در تابستان سال آینده هم مثل تابستان امسال باشد، زیرا در تابستان هر سال فشارهای جدیدی در مصرف را خواهيم داشت.

وي افزود: براي ما هم کشش سامانه‌های انتقال دهنده و توزیع کننده و هم ميزان تامين مهم است، ما در حال كار بر روي ميزان تأمين هستيم، البته روي تامين و نگهداری شبکه‌ها هم کار می‌شود كه در روستاها به دلیل کمبود منابع مالی با کندی اين روند پیش می‌رود./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات