۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۹۱۸۸
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

تبعیت از امام مختص زمان و مکان خاص نیست

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که تبعیت از امام مختص زمان و مکان خاص نیست، گفت: امروز نیز اگر در تبعیت از ولایت فقیه غفلت کنیم، بازماندگان غافله عاشورا هستیم.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در مجلس عزاداری و سوگواری مجمع ایثارگران راهیان عاشورا در جوار مرقد حضرت ثامن الحجج با بیان این‌که سه نوع معرفت جلالیه، جمالیه و کمالیه وجود دارد، اظهار داشت: معرفت جلالیه همان معرفت و شناخت سطحی از مسائل پیرامون است.

وی با بیان این‌که نوع گرفتاری‌های جامعه بشری از عدم تعالی بشریت از معرفت جلالیه به سمت معرفت جمالیه است، خاطرنشان کرد: در دوران صدر اسلام و سال 61 هجری امت اسلام معرفت جلالیه داشتند، اما معرفت جمالیه نداشتند؛ از این رو امام خود را تنها گذاشته و حضرت در قتلگاه کربلا به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسید.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که یاران صدیق پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) دارای معرفت جمالیه بودند، افزود: کاری که شهید محسن حججی کرد، نشان از معرفت جمالیه او بود، چراکه حقیقت را دریافت و با سر به دفاع از حریم آل الله رفت و همچون حضرت سیدالشهدا(ع) بی‌سر به وطن بازگشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که معرفت لازمه کسب بصیرت و تبعیت از ولی فقیه زمان است، گفت: کسی  که ولایت فقیه در دوران غیبت امام زمان(عج) را قبول نداشته باشد؛ نمی‌تواند مدعی دوستداری حضرت ولی‌عصر و اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که معرفت کمالیه مختص خدا و پیامبرش است، افزود: پیامبر اسلام با دارا بودن این معرفت الهی؛ فرمود «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» بنابر این آنان که دارای معرفت جمالیه بودند با حضرت در کربلا ماندند و آنان که شناختی از امامشان نداشتند؛ به بهانه‌های مختلف حضرت را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که تبعیت از امام مختص زمان و مکان خاص نیست، گفت: مطیع واقعی امام کسی است که در لحظه تابع محض امر باشد، در غیر این صورت خسران دنیا و آخرت شامل حالش خواهد شد، امروز نیز اگر در تبعیت از ولایت فقیه غفلت کنیم، بازماندگان غافله عاشورا هستیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات