۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۹۱۲۷
مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی آمل

حجت الاسلام ‌آزاد گفت: به نام امام حسن مجتبی(ع) در سال گذشته به دستان آیت الله مهدوی کلنگ حوزه عملیه امام حسین مجتبی(ع) زده شد و امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه هستیم.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیین نخل گردانی و عزاداری تاسوعای حسینی امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امام جمعه آمل، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، روحانیان و مردم شریف منطقه گنگرج کلا چلاو آمل در آستان مقدس امام زاده یحیی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام قدرت الله آزاد از خیرین خوشنام و نیک اندیش و مدیریت آستان مقدس امام زاده یحیی(ع) گنگرج کلا چلاو آمل در این مراسم اظهار داشت: مردم روستای گنگرج کلا ثابت کردند که عزاداری واقعی برای امام حسین(ع) می کنند و پای تک تک این عزیزان را بوسه می زنم وافتخار هم می کنم.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به دنبال کارهای خیرخواهانه بودند و نمونه بارز آن امام حسن مجتبی(ع) بوده که به عنوان کریم اهل بیت مشهور است، گفت: به نام این امام عزیز و درجوار این امام زاده واجب التعظیم در سال گذشته به دستان آیت الله مهدوی کلنگ حوزه عملیه زده شد و امروز شاهد پیشرفت فیزیکی 30 درصدی پروژه هستیم.

حجت الاسلام آزاد اضافه کرد: زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع را به نیت چهارده معصوم(ع) برای ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) وقف کردم که ایجاد آن برکات ارزشمندی دارد و دارای خانه عالم، زائر سرا و سالن اجتماعات است و تحت نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم فعالیت می کند و پایگاه بزرگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه 12 خانه عالم پیش بینی شده که اگر طلبه و یا استادی که متاهل است و می خواهد در این مکان مستقر شود مشکلی نداشته باشد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در این مراسم با بیان این که اسلام هر چیزی دارد به برکت عزاداری حسینی بوده و همه زیبایی های عالم متعلق به عاشورا است، گفت: اگر امروز عزادار امام حسین(ع) و منتظران امام عصر(عج) هستیم به برکت عاشورا است.

امام جمعه آمل اظهارداشت: اهتمام حجت الاسلام آزاد که خود را سرباز حضرت فاطمه الزهرا(س) می دانند بسیار ارزشمند است که زمینی را برای حوزه علمیه وقف کردند و همه ما باید زندگی خود را در مسیر دینی قرار دهیم تا ماندگار شود.

وی با اشاره به این که دراین حوزه علمیه که بنام  کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) است باید قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) تدریس شود ادامه داد: در این امر خیر که حجت الاسلام آزاد همیشه منشا خیر و برکات بودند یاری و همت کنید تا درکمترین زمان ممکن احداث و راه اندازی شود.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: نخستین پیام حماسه عاشورا در ولایت پذیری است و باید مطیع ولایت بوده و در این مسیر ارزشمند و گرانقدر گام برداریم که اگر در این مسیر قرار نگیریم مشکلات بسیاری برای ما ایجاد می شود.

امام جمعه آمل اظهارداشت: ابراز ارادت شما مردم وعزاداری به سبک سنتی قابل تقدیراست که جوانان با عشق به امام حسین(ع) سینه می زنند و در روزی که متعلق به قمربنی هاشم است در جوار امام زاده واجب التعظیم یحیی (ع) عاشقانه عزاداری می کنید.

آیت الله مهدی مهدوی مازندرانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که از حجت الاسلام آزاد و دیگر عزیزان قدردانی می کنیم که زحمات و تلاشهای ارزشمندی صورت دادند، افزود: کار خیر هنوز ادامه دارد که نیاز است همگان همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام آزاد در اقدامی نیکو زمینی را برای حوزه علمیه وقف کردند که می خواهیم این حوزه را گسترش دهیم و این پیشرفتها برای وحدت و انسجام خوبی است که وجود دارد و اهالی محل نیز می توانند با یک علی گفتن در مسیر ساخت حوزه علمیه کوشا باشند.

آیت الله مهدوی یادآور شد: متاسفانه در جامعه امروز میلیاردها تومان بدون هیچ هدفی هزینه می شود و اگر کسی می خواهد برای ساخت حوزه علمیه کمک کند می گویند برای ساخت مدرسه و بیمارستان هزینه کنید.

وی اظهارداشت: در این حوزه علمیه ترم تابستانی طلاب را پذیرش خواهد کرد که 6 ماه از سال تمام حوزه های علمیه تعطیل است و امید داریم که مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران و رییس اوقاف آمل همکاری داشته باشند تا هرچه سریعتر این پروژه به اتمام برسد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: طراحی ساخت حوزه علمیه در سه طبقه است و تا پایان مهر که ستون های سقف اول حوزه علمیه به اتمام برسد و ساخت خانه عالم و زائر سرا ادامه خواهد داشت.

وی اشاره کرد: دراین حوزه برای اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی طلاب علوم دینی تربیت می شوند و همین حوزه های عمیه بود که روحانیت  و علمای بزرگی را تربیت کرد و امام حسین(ع) را زنده وبه دنیا نشان دادند.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری سفیر سابق ایران در واتیکان با اشاره به اقدامات خیرخواهانه حجت السلام آزاد در منطقه چلاو گفت: ساخت این حوزه عملیه یقینا در مسیر تربیت کسانی است که برای زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی گام برمی دارند.

وی ادامه داد: امروز سرفراز هستیم که آنچه را از نیاکان به ما به ارث گذاشته شده برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم که بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: دشمن ضربه سختی از انقلاب اسلامی در طول نزدیک به 40 سال خورده است و درصدد جبران خسارت بوده که با راه اندازی 800 کانال ماهواره ای بنیان خانواده را مورد هدف قرارداده است.

گفتنی است؛ در پایان مراحل ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) و زمین جهت ساخت فاطمیه و درمانگاه تخصصی حضرت زهرا(ع) مورد بازدید قرار گرفت./1314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات