۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۲۰۸۳۰
کریمی قدوسی:

اعتماد به آمریکا برای رفع مشکلات کشور دور از معیارهای انقلاب و اسلام است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی هنوز چشم امید به آمریکا و استکبار دارند و فکر می ‌کنند که مشکلات با اعتماد به آن ها رفع می‌شود دور از معیارهای انقلاب و اسلام است.
کریمی قدوسی

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امشب در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به سؤال برخی دلسوزان نسبت به شرایط رهبری و عدم اتخاذ مواضع نظیر امام خمینی(ره) در برابر برخی نفوذی‌ها و فتنه‌گران، گفت: خود رهبر معظم انقلاب تعبیر و تفسیرشان پیرامون شرایط به خوبی واضح است، ایشان در مجلس خبرگان رهبری فرمودند پرچم امام علی(ع) سخت‌تر از پیامبر اکرم(ص) بود چرا که سابقه‌داران در اسلام در برابر ایشان قرار گرفته بودند.

برای درک شرایط امروز با شرایط دوران امام علی(ع) را بررسی کرد

وی ادامه داد: مقایسه دوره حکومت امام علی(ع) با دوره پیامبر اکرم(ص) می‌تواند پاسخ سؤال ما نسبت به شرایط باشد، در زمان پیامبر(ص) کفار و مشرکین با سؤال مشخص و با بت‌ها و نمادهای کفر و شرک در برابر مسلمانان قرار می‌گرفتند و جبهه اسلام به همین دلیل دچار کمترین تردید نبودند و با تمام قدرت مبارزه می‌کردند و هرگز نسبت به حقانیت جبهه اسلام تردیدی نداشتند و هرچه فتوحات اسلام بیشتر می‌شد و کفر و شرک میدان را واگذار می‌کرد به همان میزان تعداد منافقین هم بیشتر می‌شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آغاز اسلام منافقین کم جمعیت بودند اما پس از فوت پیامبر اکرم(ص) منافقین از جمعیت زیادی برخوردار بودند و افراد دو نبش که از ترس ضربت شمشیر اسلام شعار بت پرستی را کنار گذاشته بودند و در دل دشمن اسلام بودند زیاد بود، در چنین شرایطی امام علی(ع) به حکومت پس از 25 سال خانه نشینی به حکومت رسیدند.

کریمی قدوسی با اشاره به مبارزه برخی افراد سابقه دار در اسلام با امام علی(ع)، تصریح کرد: در آن زمان در کنار امام علی ایستادن و روحیه را حفظ کردن و راه مقاومت و اسلام را ادامه دادن فضیلتی بیشتر از دوران صدر اسلام دارد، چرا که در برابر پیامبر (ص) شعار بت پرستی بود و جبهه حق به خوبی مشخص بود ولی در زمان امام علی(ع) قرآن بر سر نیزه کردند و ادعای مسلمانی داشتند و باید بدانید بر امام علی(ع) چقدر سخت گذشت.

وی شرایط امروز کشور را نظیر دوران پس از پیامبر(ص) در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: در برابر امام خمینی(ره) سلطنت طلبها و دشمنان خارجی بودند و کافی بود امام خمینی 10 دقیقه سخنرانی کنند تا هزاران نفر به میدان بروند ولی امروز اگر این شرایط باشد باید ده‌ها خطبه رهبر معظم انقلاب بخوانند و ده‌ها کارشناس سیاسی شرایط و فرمایشات رهبری را توصیف کنند تا مردم با اطمینان ورود پیدا کنند.

اگر امام خمینی امروز بود همانند رهبر معظم انقلاب عمل می‌کردند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اگر اکنون رهبر کشور بودند همانگونه عمل می‌کردند که  رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: قطعا امام علی(ع) هم اگر جای امام حسن(ع) بودند همانطور که ایشان عمل کردند تدابیر لازم را اتخاذ می‌کردند و امام حسن(ع) هم اگر جای امام حسین(ع) بودند همان عمل کرد ایشان را داشتند.

کریمی قدوسی جمله رهبر انقلاب خطاب به جوانان مبنی بر در پیش بودن خرمشهرها را دلیلی بر سقوط خرمشهرها در عرصه سیاسی عنوان کرد و افزود: فتح خرمشهرهایی که در عرصه سیاسی سقوط کرده‌اند بسیار سخت‌تر است چرا که عرصه سیاسی است، امروز در مجلس یکی از همان کسانی که سابقه درخشان در جبهه دارد و حاضر نبود با یک خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند با خانم موگرینی سلفی می‌گیرد، یک آقای روحانی که زندانی سیاسی بوده است در سالروز آزادی آزادگان که به آنها در مجلس هدیه دادند به سراغ رییس مجلس رفت و درخواست هدیه کرد، همین شخص که جزء سلفی بگیران بوده است سلفی خجالت آور با موگرینی حضور داشت و آن را تئوریزه و توجیه هم می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افرادی که مدعی انقلابی‌گری هستند ولی تفکر انقلاب ندارند، تصریح کرد: شرایط امروز ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی به نحوی است که عدالتی که با خون شهدا شکل گرفته است مورد تجاوز قرار گرفته و با اسم امام خمینی به تبعیض و غارت بیت المال می‌پردازند و عدالت را زیرپا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه نظر فرماندهان دفاع مقدس این بود که فتنه سال 88 سخت‌تر و خطرناک‌تر از دوران دفاع مقدس بود، اظهار کرد: این دوره دوره‌ای نیست که فقط شمشیر بتواند تمییز بدهد جبهه حق از باطل رو، برعکس شمشیر کشیدن نتیجه عکس می‌دهد، اینجا چالش منطق است و محل دفاع از ارزش‌ها از طریق منطق که دفاع از آنها بنابر تعبیر رهبر انقلاب از دفاع مقدس ارزشمندتر است.

امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامید ولی برخی گفتند آمریکا کدخدا است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه استکبار ستیزانه امام خمینی و شعار مرگ بر آمریکا توسط ایشان، خاطرنشان کرد: امام خمینی در همان ابتدای انقلاب فرمودند باید قدر انقلاب را بدانید و فتنه‌گری نکنید اگر به دنبال جمع مال و اموال و قدرت افزایی باشید از مسیر انقلاب دور شده و کشور را به چالش خواهید کشاند. این در حالی است که متأسفانه امروزه در مجلس برای رفع حصر جلسه می‌گیرند.

کریمی قدوسی ادامه داد: بازرگان نخستین کسی بود که مقابل امام خمینی چالش ایجاد کرد و مخالف مقابله با آمریکا و استکبار بود، ولی پس از مخالفت امام خمینی کنار رفت و استعفا داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اولویت حفظ جمهوری اسلامی در برابر حفظ امام عصر(عج) تصریح کرد: امام خمینی در صحیفه خود می‌فرمایند علت این مسأله به این دلیل است که همه انبیاء و اولیاء از ابتدا خود را فدای حق کردند تا حکومت حق اقامه شود و به همین دلیل است که باید جمهوری اسلامی حفظ شود، ولی امر مسلمین در همین راستا اعلام می‌کند جانم را برای حمایت از انقلاب فدا می‌کنم و صلح حسنی در کار نیست و اگر فشار بیاورند قیام حسینی در کار است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد نظیر خار در چشم و گلو بودند و عنایت خدا بود که یک شبه این خار از چشم انقلاب درآمد، مطالبه‌گری بهترین کار برای مبارزه با مفاسد است، قانون امر به معروف و نهی از منکر را مجلس تصویب کرد به مردم اجازه می‌دهد در برابر مفاسد مسؤولان قرار بگیرند و از طریق تکیه بر قانون مانع آنها شوند.

کریمی قدوسی اظهار داشت: اگر دولت مردانه و بر اساس معیارهای اسلام و انقلاب به میدان بیاید جانم را هم فدای آن خواهم کرد تا به کشور و به انقلاب و اسلام خدمت کنند، اما اینکه چشم امید به آمریکا و استکبار دارند و هنوز فکر می ‌کنند که مشکلات با اعتماد به اینها رفع می‌شود دور از معیارهای انقلاب و اسلام است.

وی به رشد نجومی چک‌های برگشتی و مشکلات اقتصادی در جامعه و اصناف و کسبه در کشور اشاره کرد و گفت: این مشکلات وقت و زمان بسیار می‌خواهد و دولت باید به آن توجه داشته باشد، نه اینکه هی نیش و کنایه به سپاه و نیروهای حافظ امنیت کشور بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای برخی نسبت به اقدام وی علیه امنیت ملی به خاطر موضع گیری علیه دو تابعیتی‌های کابینه دولت، تصریح کرد: ادعای من بر مبنای اذعان مدعی العموم آیا اقدام علیه امنیت ملی است یا ایجاد دو قطبی در انتخابات و زیر سؤال بردن سؤال و عوض کردن جای شهید و جلاد؟ اینکه قانون اس722 آمریکا علیه سپاه به کشور وارد شود آیا اقدام علیه امنیت ملی است یا تکرار اذعان مدعی العموم پیرامون دو تابعیتی‌های کابینه دولت؟

آمریکایی‌ها به دنبال کشف شهرهای موشکی زیرزمینی هستند

کریمی قدوسی با تأکید بر حمایت همه جانبه از دولت در صورت رسیدگی به مشکلات مردم و کشور و چشم برداشتن از دست دشمنان، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال کشف شهرهای زیرزمینی موشک‌ها هستند، برجام به دشمن اجازه داده است که از مقرهای نظامی کشور بازدید کنند و آمریکایی‌ها در همین راستا از سازمان ملل و آژانس انرژی هسته‌ای خواسته‌اند که فرمان بازرسی از اماکن نظامی کشور را بدهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حضور شهید حججی‌ها را برای تمام کردن کارهای نیمه تمام کشور دانست و عنوان کرد: دو هفته پس از آن سلفی گرفتن تحقیر کننده در مجلس شورای اسلامی شهید حججی می‌آید و آرامش اصحاب سید الشهدا(ع) در چهره او دیده می‌شود، کسی که مانند امام خود شهید شد و قدر شهدا را برای مردم زنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید حججی‌ها انقلاب را تقویت کردند و این راه تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که امام خمینی فرمودند روزی خواهد رسید که شما با دستان خودتان انقلاب را تحویل امام زمان(عج) خواهید داد./1304/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات