۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۰۱۲۱
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

ربیعی: بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی امسال انجام می‌شود

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که در چهار سال گذشته بیش از یک میلیون نفر را بیمه کرده ایم، گفت : کارگران در سه طبقه استادکار، کارگر و کارگر ساده بیمه شدند و بناست امسال نیز ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم.
علی ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز چهارشنبه (یکم شهریور ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در فاصله 4 سال گذشته بیش از یک میلیون نفر را بیمه کردیم. انسال نیز تصمیم بر این اساس است که 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آغاز دولت قبلی حدود 500 هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی بودند و پس از بررسی وضعیت آنها متوجه شدیدم که 170 هزار نفر از آنها کارگر ساختمانی نبودند و شغل های دیگر داشتند. طبق مطالعات انجام شده مجموعا کارگران ساختمانی چیزی حدود یک میلیون و 100 هزار نفر تا یک میلیون و 200 هزار نفرند که با این تعدادی که امسال بیمه می‌شود دیگر هیچ کارگر ساختمانی فاقد بیمه نخواهد بود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با  بیان اینکه ممکن است چند درصدی را سازمان شناسایی نکرده باشد، افزود: بنا بر مصوبه‌ای که بوده ما 700 هزار میلیارد تومان بیشتر نتوانستیم از منابع دریافت کنیم؛ این در حالی است که 1600 میلیارد تومان مصارف بیمه کارگران ساختمانی می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه بیمه روستاییان و عشایر 10 درصد به مستمری‌شان اضافه خواهد شد، گفت: از فردا این دستور را ابلاغ می‌کنیم. این نرخ سال‌ها ثابت بود اما با توجه به تورم امسال تلاش کردیم که مستمری را افزایش بدهیم و در حدود 100 میلیارد تومان بار مالی برای ما داشت که خوشبختانه آن را تأمین کردیم و امید داریم که این 10 درصد، کمکی به بهبود وضعیت مستمری بگیران صندوق عشایر و روستاییان کند./۸۱۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات