۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۱۷۷۰۷

تاکید نماینده ولی فقیه در هندوستان بر نقش نمایندگی‌های کنسولی ایران در نشر اسلام

نماینده ولی فقیه در هندوستان، سرکنسولگری های ایران را مکانی مناسب برای نشر اسلام، آثار انقلاب اسلامی و محوری برای وحدت و همدلی بین علاقمندان ایران توصیف کرد.
حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به وظایف نمایندگی های ایران در خارج از کشور اظهار کرد سرکنسولگری های ایران مکانی برای نشر اسلام، آثار انقلاب اسلامی و محوری برای وحدت و همدلی بین علاقمندان ایران است.

نماینده ولی فقیه در هندوستان، در مراسم معارفه محمدحق بین قمی سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد که با حضور تعدادی از علما و شخصیت های برجسته جنوب هند برگزار شد گفت: سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان پناهی برای مسلمانان و غیر مسلمانان و علاقمندان به گسترش روابط با ایران باشد.

وی با تقدیر از حسن نوریان سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تصریح کرد وی زحمات زیادی در مدت ماموریت خود در حیدرآباد متحمل شد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان با خیر مقدم به سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد اظهار کرد وی از دیپلمات های با تجربه و ارزشمند ایران است که پیش از این علاوه بر چین در حیدرآباد نیز به مدت سه سال سابقه حضور داشته است.

وی اظهار کرد باید علمای شیعه و سنی با کمک به سرکنسول ایران در حیدرآباد، این مکان را به عنوان خانه خودشان بدانند.

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند اظهار کرد دو کشور علاوه بر روابط سیاسی، دارای روابط تمدنی هستند.

وی با اشاره به نقش ایرانی ها در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی اظهار کرد بزرگترین محدثین، مفسران، عرفا اهل سنت و شیعه از ایران بوده اند.

نماینده ولی فقیه در هندوستان در ادامه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از بزرگترین شخصیت های قرن دانست و اظهار کرد ایشان با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی توانست با احیاء شریعت اسلامی، معادلات جهانی را برهم بزند.

وی تصریح کرد انقلاب اسلامی دیانت را احیاء و قرائت جدی از دین ارائه کرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 38 سال در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی کرد افزود:ایران شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

مراسم معارفه محمد حق بین قمی سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد روز شنبه با حضور حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان و تعدادی از علما و شخصیت های فرهنگی جنوب برگزار شد.

کارشناس دوم جنوب و شرق آسیا، کارشناس امور اقتصادی سفارت ایران در چین، معاون نمایندگی سرکنسولگری ایران درحیدرآباد و رییس اداره امور مجلس از جمله مسؤولیت های سرکنسول جدید ایران در حیدرآباد است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات