۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۶۷۳۵
مدیر حوزه علمیه پارسیان:

حج بهترین فرصت برای تبلور هویت اسلامی است

مدیر حوزه علمیه پارسیان با تاکید بر اینکه مسلمانان قدرت واقعی حج را درک نکرده اند، گفت: حج بهترین فرصت برای تبلور هویت اسلامی و اتحاد و همبستگی مسلمین جهان است.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی مدیر حوزه علمیه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مسأله حج را یکی از واجبات الهی خواند و گفت: بزرگترین اجتماعات بشری در سرزمین وحی برگزار می شود و این اجتماعات در تقویت اتحاد و همبستگی بین امت اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسأله حج، تاکیدات فراوانی مبتنی بر اجرای این فریضه الهی در آیات قران کریم بیان شده است.

مدیر حوزه علمیه پارسیان با بیان اینکه حضور کشورها در موسم حج، بهترین فرصت را برای تقویت وحدت در میان امت اسلامی فراهم می کند تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز می تواند در ایام حج به معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به سایر ملت ها بپردازد.

حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: با حضور زائران ایران اسلامی در سرزمین وحی فرصت خوبی برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی فراهم شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند ازاین فرصت پیش آمده در راستای خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان در زمینه ایران هراسی که در سالیان سال برای تحقق اهداف خود در این زمینه از هیچ توطئه و نقشه ای دریغ نکرده اند بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه حج باید به عنوان عظمت اسلام مطرح و از بیان مسائل تفرقه انگیز در موسم حج پرهیز کنیم ابراز داشت: باید به نحو احسن از فرصت حج در ایجاد و حفظ همبستگی و همدلی بهره برد.

مدیر حوزه علمیه پارسیان، بیان کرد: دشمن در صدد جلوگیری از ایجاد وحدت و اتحاد در بین مسلمین جهان است و باید مراقب باشیم تا از این فرصت که خداوند متعال در اختیار امت اسلامی قرار گذاشته در جهت تقویت وحدت و همدلی استفاده کنیم و به دشمن اجازه ندهیم تا به اهداف شوم خود دست یابد.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: طبق آیات شریفه قرآن کریم، امروز شرک و کفر برای مبارزه با دین مبین اسلام متحد شده و مسلمانان می توانند با درک مبانی و مفاهیم قرآنی و اتخاذ موضع واحد، تلاش و نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کنند.

وی در ادامه، حج را بهترین فرصت برای احیای مبانی و مفاهیم قرآن کریم دانست و گفت: امت اسلامی با تضارب آراء و دیدگاه های خود و همچنین تمسک به آموزه های قرآنی با چالش های کنونی موجود در جهان اسلام مقابله کنند.

مدیر حوزه علمیه پارسیان از حج به عنوان مهمترین و بهترین عامل برای جلوگیری از پراکندگی مسلمانان یاد کرد و افزود: دشمن نمی خواهد که بین امت اسلامی اتحاد وجود داشته باشد، بنابراین حج بهترین فرصت برای تبلور هویت اسلامی و اتحاد و همبستگی مسلمین جهان است.

حجت الاسلام میرزایی اذعان داشت: واقعیت این است که مسلمانان هنوز قدرت واقعی حج را در ایجاد و حفظ وحدت و همبستگی درک نکرده اند کما اینکه هرساله می توانستند در قالب عملی عبادی سیاسی، بزرگترین خدمت را به دین مبین اسلام انجام دهند و با برائت از مشرکین که دستور خدا و قرآن است سخت ترین ضربه را بر پیکره دشمنان وارد کنند.

وی تصریح کرد: به فرموده حضرت علی(ع)، حج رمز قدرت و عظمت اسلام است و تا زمانی که حج باقی است و مسلمانان نیز این فریضه را بجا می اوردن اسلام نیز زنده و پابرجاست، اینجاست که اهمیت حج بر همگان تبیین می شود و همه باید به اجرای فریضه حج اهتمام ورزیم چرا که برکات و آثار فراوانی برای دین مبین اسلام و جهان اسلام دارد./851/ت۳۰۲/ب۱

 

 

 

 

ارسال نظرات