۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۴۰۷
امام جمعه صیدون باغملک:

وحدت امت اسلامی مورد توجه حجاج قرار گیرد

امام جمعه صیدون باغملک گفت: مسأله وحدت امت اسلامی در کنگره عظیم حج باید مورد توجه قرار گیرد چرا که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در بین مسلمانان است.
مکه مکرمه بیت الله الحرام مسجدالحرام

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار حبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: خود عمل حج یکی از واجبات الهی که میراث حضرت ابراهیم(ع) است و بنا به روایات از اصول و ستون دین مبین اسلام به شمار می آید.

امام جمعه صیدون باغملک در ادامه خاطرنشان کرد: حجاچ بیت الله الحرام در سال 94 با سهل انگاری و کم کاری آل سعود به شهادت رسیدند و سال جاری کشور ما با رایزنی های دیپلماتیک و تصمیم شورای امنیت ملی دوباره عازم حج ابراهیمی شدند و با توجه به اتفاقات گذشته وظیفه عربستان در تامین امنیت حجاج در امسال دو چندان شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون باغملک بیان داشت: شورای امنیت ملی و دیپلمات های ما جلسات بسیار زیادی را با طرف سعودی برگزار کردند و بر اساس شواهد و قرائن قرار شده که عربستان امنیت کامل حجاج را به طور جدی تامین کند.

حجت الاسلام بهمنی با اشاره به استفاده معنوی حجاج از دیدگاه رهبری، بیان داشت: حجاج بیت الله الحرام در موسم حج با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب به مباحث معنوی بپردازند و از این تاریخ میراث گرانبهای حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اسلام به طور خوب و مطلوب استفاده کنند.

وی درباره اهمیت رفتن به حج، تصریح کرد: به جا آوردن این عمل الهی با استطاعت مالی بر همه مسلمانان واجب است و در زمان معاصر که آل سعود میزبان این کنگره است نمی تواند مانع اعزام حجاج و یا مانع تامین امنیت آنان شود چون براساس قوانین بین المللی موظف به تامین امنیت زائران است.

امام جمعه صیدون باغملک خاطرنشان کرد: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با کاگزاران حج ابراهیمی داشتند مهمترین مسأله ای که به آن اشاره کردند و حجاج ایرانی باید به آن عمل کنند، مسأله وحدت امت اسلامی در این کنگره عظیم است چرا که جمهوری اسلامی پرچمدار وحدت در بین مسلمانان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون باغملک با اشاره به برائت مشرکان و مسأله فلسطین، بیان داشت: یکی از بهترین اعمال حج، عمل برائت از مشرکان است که عامل وحدت جهان اسلام علیه کفر و دشمنان معاصر می باشد و رهبری عظیم الشان اهمیت ویژه ای به پیگیری مسأله فلسطین در موسم حج داشتند که حجاج با همین اعلام برائت از رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش تجاوز به فلسطین اشغالی را محکوم کنند.

حجت الاسلام بهمنی در پایان ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در صدد نرفتن حجاج ایرانی به موسم حج بودند چرا که جمهوری اسلامی پرچم دار مقابله با ظلم و ستم در سراسر دنیا بوده و عامل اتحاد مسلمانان در کنگره عظیم حج است./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات