۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۳۸۵
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

عمل به آیات الهی و فرامین ائمه معصومین نشاط آور است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه عمل به آیات الهی و فرامین ائمه اطهار(ع) برای انسان شادی آور است، گفت: اسلام دین غم و اندوه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه وریاست محترم سازمان اوقاف وامورخیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در آیین رونمایی از کمپین فرهنگی تبلیغی «در شادی اهل بیت شاد باشیم» که در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: قرآن و عترت هر دو سرآمد همه نعمت‌های الهی هستند.

وی افزود: بین قرآن و عترت هرگز جدایی وجود ندارد بنابراین مضجع شریف امامان معصوم(ع) و بقاع متبرک امامزادگان واجب التعظیم مکان‌های مقدسی هستند که با برنامه ریزی خاص خداوند مورد توجه مردم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه توجه مردم به حرم مطهر رضوی طی گذشت قرنها امر عادی و پیش پا افتاده‌ای نیست بلکه نشان از اراده الهی است، ابراز کرد: تنها خداوند قلوب بندگان و محبان اهل بیت(ع) را به سوی بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر منعطف می‌کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه قلب انسان مومن حرم الله است، اظهار داشت: بقاع متبرکه شعبه‌ای از حرم الهی بر روی زمین است و چون قلب مومن حرم الله است برهمین اساس ارتباط خاصی بین قلوب مومنین و بقاع متبرک وجود دارد.

وی مودت به خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را ضامن مودت بین بندگان دانست و گفت: مودت به پیامبر(ص) و جانشینان برحقش باید در زندگی فردی و اجتماعی مردم جاری و ساری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه از آداب زیارت، زیارت با معرفت است، عنوان کرد: متولیان بقاع متبرکه، امام زادگان و حرم‌های مطهر باید امکانات و فضاهای مناسبی برای آسایش زائران فراهم کنند تا آنان با آسودگی بتوانند با خاندان رسول خدا راز و نیاز کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در معرفی بقاع متبرکه نهایت تلاش خود را به کار ببندند، گفت: زمانی که انسان به حرم امامان معصوم دسترسی ندارد می‌تواند به بقاع امام زادگان واجب التعظیم رجوع کند. همچنین شناسایی و معرفی بقاع متبرکه و امامزادگان از رسالتهای دیگر رسانه ملی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رونمایی از کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» گفت: برخی با برداشتی غلط تصور می‌کنند اسلام شادی و خوشحالی ندارد در حالیکه در سیره اهل بیت(ع) و آیات الهی شادی‌ها و خوشحالی فراوانی دیده می‌شود که با عمل کردن به فرامین آنان غم و اندوه از زندگی فردی و اجتماعی او دور می‌شود./966/پ202/ب1

ارسال نظرات