۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۴۲۲

نائب رییس سازمان بسیج مردمی عراق از ایران و حزب الله لبنان قدردانی کرد

نائب رییس سازمان بسیج مردمی عراق گفت: از تمام کسانی که از ما حمایت کردند و در رأس آنان از ایران و حزب الله سپاسگزاری می‌کنیم.
ابومهدی المهندس معاون رییس بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ابو مهدی المهندس نائب رییس سازمان بسیج مردمی عراق در مراسم جشن پیروزی موصل گفت: از تمام کسانی که از ما حمایت کردند و در رأس آنان از ایران و حزب الله سپاسگزاری می کنیم. 

 وی با بیان این که تهدید نظامی و امنیتی داعش همچنان در عراق وجود دارد افزود: ما باید آمادگی بالای نظامی خود را به دلیل وجود نبردهایی که در انتظار ماست و چاره ای جز ورود به آنها نداریم ، حفظ کنیم. 
 
المهندس همچنین خاطر نشان کرد: ما باید سازمان بسیج مردمی عراق را به عنوان سازمانی هم ردیف با نیروهای مسلح و تحت نظارت قانون اساسی تثبیت و تقویت کنیم. ما باید از انتشار نمادهای نظامی در شهرها جلوگیری کنیم و اسلحه ها را جمع آوری کنیم و اجازه ندهیم از اسم سازمان بسیج مردمی سوء استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: از حکومت می خواهیم قانون مربوط به هیأت بسیج مردمی را اجرایی کند. اجرای این قانون بدون اطلاق رزمنده های سازمان بسیج مردمی مانند سایر نیروهای مسلح به دولت امکان پذیر نیست.

نایب رییس بسیج مردمی اعلام کرد که بسیج مردمی با وجود اقدام برخی‎ها برای مصادره تلاش‌های آن، سال‌ها باقی خواهد ماند.

ابومهندس افزود: با وجود آزادسازی موصل، تهدیدات امنیتی و نظامی داعش در عراق همچنان وجود دارد، از همین روی نیاز داریم که آمادگی نظامی ما در سطح بالایی باشد. 

وی تصریح کرد: همه سلاح ها در مناطق مختلف عراق باید جمع آوری شوند و از نام الحشد الشعبی سوء استفاده نشود./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات