۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۴۲۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

ایام شهادت ائمه فرصت مناسبی برای تبیین معارف دینی است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به رسالت مهم روحانیان در راستای ترویج و گسترش آموزه‌های اسلامی در جامعه، گفت: ایام شهادت و ولایت ائمه اطهار(ع) و مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای تبیین بیشتر معارف دینی است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، به فضائل و کرامات آن حضرت اشاره کرد و افزود: امام جعفر صادق(ع) در طول عمر بابرکت خود منشأ خدمات و آثار فراوانی برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی بود.

 

وی با بیان اینکه این امام همام صاحب علوم کثیر، عبادت فراوان، زهد آشکار و تلاوت بسیار بود، اضافه کرد: رییس مذهب تشیع معانی قرآن کریم را به‌دقت بررسی و از اقیانوس قرآن گوهرهای ارزنده را استخراج می‌کرد و به این طریق نتایج شگفتی به دست می‌آورد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) اوقات خود را به انجام طاعات گوناگون تقسیم می‌کرد، ادامه داد: همه نخبگان به‌ویژه طلاب و روحانیان باید تلاش کنند سبک و سیره این امام بزرگوار بیش از پیش در جامعه اسلامی ما پیاده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد، اضافه کرد: ایام شهادت ائمه(ع) فرصتی است که در آن می‌توانیم به تبیین معارف دین بپردازیم و مردم را با اهل بیت(ع) و مقام آنها آشنا کنیم.

وی با اشاره به رسالت مهم روحانیان در راستای ترویج و گسترش آموزه‌های اسلامی در جامعه، گفت: درواقع ایام شهادت و ولایت ائمه اطهار(ع) و مناسبت‌های مذهبی فرصت ذی‌قیمتی برای تبیین بیشتر معارف دینی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با یادآوری اهمیت تعظیم شعائر دینی، افزود: مکتب امام حسین(ع)، عاشورا، نیمه شعبان، تفکر مهدویت و توسعه و ترویج آن و همچنین مکتب امام صادق(ع) و فقه جعفری از اهمیت جهانی برخوردار بوده و منحصر به ایران نیست.

وی خاطرنشان کرد: مکتب تشیع با نام ائمه اطهار شناخته می‌شود و نقش امام صادق(ع) در تبیین و تفسیر این مکتب بی‌نظیر است؛ به همین دلیل ضروری است بیش از سایر مراسم، برای گرامیداشت این ایام اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: امام صادق(ع) از همه فرصت‌ها استفاده کرد تا این مکتب را در دل جهان اسلام نهادینه کند؛ به‌گونه‌ای که رهبران فرقه‌ها و گرایش‌های مختلف اسلامی در آن مقطع در محضر آن حضرت تلمذ می‌کردند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات