۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۵۴۰۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون امداد و نصرت الهی بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به عنصر مدد و نصرت الهی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب در فکر کسی نمی‌گنجید که سلطنت پهلوی سرنگون شود و حکومت دینی و انقلابی بر روی کار بیاید اما با امداد الهی این پیروزی به ثمر رسید.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به آیه 55 سوره اعراف، گفت: این آیه در حقیقت راه دعا کردن را به ما می‌آموزد و می‌فرماید وقتی در محضر خداوند متعال قرار می‌گیرید به صورت پنهانی و آهسته با حالت تضرع ضعف و ناراحتی و درماندگی دعا کنید.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌بردن از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، افزود: در این ماه مبارک باید دل ما از گذشت و محبت و دوستی مردم پر شده و از کینه و کدورت و نفرت و انتقام جویی خالی شود، در این صورت این دل مؤمنانه و ایمانی خواهد شد و لیاقت ورود به بهشت را پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه همیشه شیطان موجب کنار نگذاشتن رذائل اخلاقی ما می‌شود، اظهار کرد: ماه رمضان که شیطان در غل و زنجیر قرار دارد می‌توانیم دل خود را پالایش کرده و از این فضای معنوی برای زدودن کینه و زشتی‌ها از وجود خود بهره ببریم، خداوند متعال با نماز و روزه و صله رحم دل انسان را از کینه و زشتی‌ها و گناهان پاک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به عنصر مدد و نصرت الهی در پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب در فکر کسی نمی‌گنجید که سلطنت پهلوی سرنگون شود و حکومت دینی و انقلابی بر روی کار بیاید اما با امداد الهی این پیروزی به ثمر رسید و مومنان از شوق نمی‌دانستند که چگونه باید شکر خداوند متعال را به جا آورند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه هدایت را عامل بهشتی شدن اهل ایمان دانست و تصریح کرد: در سوره اعراف آمده است بهشتیان به جهنمیان می‌گویند هر چه را خداوند متعال به ما وعده داده است حق است، آیا شما هم قبول دارید هر چه را که خداوند وعده داده است محقق شد جهنمیان می‌گویند البته که وعده‌ها حق و راست بود.

وی در پایان گفت: در سخت‌ترین شرایط دروازه‌های رحمت خداوند متعال گشوده می‌شود و مستکبرانی که مومنان را تهدید می‌کنند که اگر در مسیر دین الهی حرکت کنید دچار خسارت خواهید شد در حقیقت خودشان دچار خسران و زیان می‌شوند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات