۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۲۸۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تمدید فراخوان جشنواره طرح ازلام تا پایان ماه رمضان، عدم اثبات تخلف تأثیرگذار در انتخابات شورای تبریز و پیگیری برنامه‌های آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و روستایی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حبیب طاهری، کارشناس پژوهش تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید فراخوان جشنواره طرح ازلام تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشروبات الکلی توسط سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده است و موضوع این جشنواره تهیه کلیپ‌هایی با مدت زمان حداکثر 150 ثانیه‌ای و رقابت بین آنهاست.

وی افزود: فیلم‌سازان در انتخاب نوع دوربین جهت تصویربرداری از حرفه‌ای تا گوشی‌های همراه محدودیتی نداشته و شرکت برای عموم آزاد است ولی باید حداقل HD و یا FULL HD و FK و ... بوده و آثار بایستی بر روی DVD ارسال و می‌تواند به صورت DATA یا IDEO باشد.

طاهری با اشاره به اهداف این جشنواره گفت:از اهداف این جشنواره آگاه‌سازی و حساسیت آفرینی جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی، ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه ویژه نسل جوان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و کشف و جذب و پرورش استعدادها و برنامه‌ریزی برای استمرار این گونه طرح هاست. طرح‌ها به دبیرخانه این جشنواره واقع در میدان دانشسرا، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال شود.

تخلفات تاثیرگذاری در انتخابات شورای تبریز مشاهده نشد
مختار خوش ‌پیمان، سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ‌آذربایجان‌شرقی گفت: بازشماری آراء مجدداً صورت گرفت و این‌بار صندوق‌هایی که کاندیداهای معترض نسبت به آن‌ها ایرادی را وارد می‌کردند بررسی شد اما تغییرات خیلی جزئی و بی‌اثر در نتایج کلی پدید آمد.

وی سپس درخصوص تائید صحت انتخابات شورای شهر تبریز توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گفت: همچنین امکان باز کردن صندوق‌ های بیشتری فراهم نبود چون تخلفات زیادی وجود نداشت و برای همین هیات عالی نظارت بر انتخابات صحت انتخابات را تایید کرد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ‌آذربایجان‌شرقی در خصوص استعفای برخی از اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای استان نیز گفت: هیئت نظارت مرکزی با استعفاء آن‌ها موافقت نکرد.


اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری بزرگترین سرمایه ماست
هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز گفت: اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری استان بزرگترین سرمایه کانون به حساب می‌آید که باید در حفظ و ارتقای این سرمایه مهم و ارزشمند تلاش مستمر کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد و اطمینان خانواده‌ها به این مجتمع و ارائه فعالیت‌هایی که به پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان کمک می‌کند، تصریح کرد: جلب رضایت‌مندی خانواده‌ها و افزایش کیفی فعالیت‌ها و پایدارسازی اعضاء مهمترین هدف کانون است و امیدواریم روز به روز شاهد تحقق این اهداف باشیم.

یوسف‌زاده همچنین با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی نیازمند مشارکت خانواده و والدین است، اگر خانواده با نظام فرهنگی و تربیتی همراهی نکند، تربیت و پرورش بهینه شکل نخواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید به آن اشاره شود، اهمیت وجود ابزارهای پرورشی و تربیتی کودکان به عنوان بازوان کمکی برای خانواده‌هاست که شکر خدا این امکان در کانون پرورشی فراهم است و خانواده‌ها می‌توانند از این امکانات به نحو احسن استفاده کنند.

برنامه‌های آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و روستایی
اجرای برنامه های آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و روستایی استان طبق دستور مقام معظم رهبری در قالب طرح پیشرفت و آبادانی مناطق هدف بررسی شد.

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش  استان آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی مسؤولان قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سازندگی گفت: بخش فرهنگی و تربیتی جامعه اولی تر از سایر مجموعه ها و نتایج آن تعیین کننده است. حوزه فرهنگی و تربیتی دیر بازده و سخت بوده و نتایج آن در دراز مدت بروز می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مناطق محروم و نیازمند گفت: بسترهای مناسبی از جمله کمک به دانش آموزان بی بضاعت مستعد، احداث مدارس و ... در مناطق روستای و محروم وجود دارد. اجرای طرح های عمرانی نیازمند مطالعه درست و دقیق است چرا که بدون آن احتمال اتلاف وقت و هزینه وجود دارد./935/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات