۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۰۴۵۹۷
امام جمعه همدان:

انسان آفریده شده تا اهل آخرت باشد

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: انسان نه برای آبادی دنیا آفریده شده است و نه برای آبادی آخرت بلکه انسان آفریده شده است تا اهل آخرت باشد.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان شب گذشته در نشست سالانه مبلغان گوره تبلیغی سراج که در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به برکات ماه رمضان، گفت: ماه رمضان فرصتی مغتنم برای درک و استفاده از برکات معنوی است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از معصومان، اظهار داشت: مردم به سه گروه تقسیم می شوند نخست افرادی که اهل دنیا هستند، دوم کسانی که اهل آخرت هستند و سوم کسانی که اهل الله هستند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دسته نخست کسانی هستند که آخرت را سه طلاقه کرده اند و دنیا را دو دستی چسبیده اند، این ها کسانی هستند که در آینده نسبت به رفتار خود پشیمان می شوند.

وی با بیان این مطلب که دسته دوم اهل الآخره هستند، ابراز داشت:‌ برخی از افراد در دنیا تمام اهتمام خود را برای آبادی آخرت قرار می دهند و مقصد و مسیر زندگی خود را بر این منوال برنامه ریزی می کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: انسان نه برای آبادی دنیا آفریده شده است و نه برای آبادی آخرت بلکه انسان آفریده شده است تا اهل آخرت باشد.

وی با اشاره به زحمات علامه طباطبایی در حوزه علمیه، اظهار داشت: حوزه علمیه قم مدیون علامه طباطبایی است، چرا که بزرگانی چون علامه شعرانی، حکیم الهی قمشه ای و آیت الله رفیعی قزوینی تاب و توان مقابله با فشار حوزه آن روز را نداشتند.

آیت الله طه محمدی در پایان افزود: علامه حسن زاده می فرمود بعد از مرگ علامه طباطبایی مشغول جمع آوری یادداشت های این انسان بزرگ بودم و بعد از اتمام کار بسته ای بزرگ از نامه هایی که محتوای توهین به علامه بود را از اتاق ایشان خارج کردم و به همین دلیل است که علامه حق سنگینی بر عهده حوزه دارد.

وی در پایان بیان داشت: امام خمینی در کتاب عرفانی خود می فرماید که ما را دوست در دنیا کفایت می کند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات