۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۴۴۵۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شکر نعمت ولایت، امنیت را در جامعه حکمفرما می کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به شکرگزاری انسان نسبت به نعمت ولایت و حاکم اسلامی، گفت: اگر ما شکر نعمت بجا آوریم، امنیت در جامعه حکمفرما می‌ شود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به آیه 110 سوره نساء، گفت: این آیه ما را به دعا کردن دعوت می‌کند و می‌گوید که از خداوند طلب مغفرت و بخشش کنیم اگر دعا به استجابت برسد راه برای دعاهای دیگر باز می‌شود اما اگر گناهان ما بخشیده نشود این امر ممکن است موجب از بین رفتن انگیزه دعا در انسان شود.

وی در ادامه با اشاره به عوامل گشایش روزی در زندگی انسان، افزود: انجام گناه و توبه نکردن رزق و روزی را کم کرده و برکت معنوی آن را از بین خواهد برد در مقابل توبه و استغفار از گناهان رزق علمی، مادی و معنوی انسان را گسترش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تعریف دعا در سوره نساء، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه هفتاد و پنج این سوره می‌فرماید شما را چه شده است که در راه خدا جهاد نمی‌کنید راه خداوند نجات مستضعفان و محرومان عالم است که باید با تمام همت و توان از آنها دستگیری کرد و به فریاد آنها رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌تفاوتی نسبت به وضعیت مسلمانان سایر کشورها انسان را از زمره مسلمانان خارج می‌کند ابراز کرد: مردم مظلوم در دعاهای خود همواره از خداوند می‌خواهند آنها را از ظلم نجات دهد و برای آنها از طرف خود یار و یاور بفرستد این مهم با ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق پیدا کرده و امنیت سراسر عالم را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به شکرگزاری انسان نسبت به نعمت ولایت و حاکم اسلامی، تصریح کرد: اگر ما شکر نعمت ولایت و حاکم اسلامی را بجا آوریم خداوند برای ما حاکم دینی قرار می‌دهد و امنیت را در جامعه حاکم می‌کند، اما اگر شکر این نعمت را بجا نیاوریم خداوند متعال ما را درگیر حاکم ظالم و ستمگر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: کسی که به خود ستم کرده باشد با طلب مغفرت از خداوند متعال مورد رحمت و غفران قرار می‌گیرد، اگر ما زمانی احساس بی‌پناهی و گرفتاری کردیم باید بدانیم که از رحمت خداوند متعال دور افتاده‌ایم، از این رو باید با انجام اعمال خیر دوباره در پناه لطف و رحمت خداوند قرار بگیریم و روح امیدواری و معنویت را در درون خود زنده کنیم./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات