۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۰۴۳۶۴
حجت الاسلام مانندگاری:

هدف مبارزه مدافعان در سوریه دفاع از اسلام است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داعش به اسم اسلام درصدد نابودی اسلام است، گفت: هدف مبارزه مدافعان در سوریه دفاع از اسلام است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه شنبه شب به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظمیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: غفلت از خدا تبعات و عوارض سختی برای انسان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: انسان غافل نه تنها خود عامل خیر نیست بلکه مانع عمل خیر می‌شود و انحراف یکی از تبعات غفلت است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به انواع مختلف انحراف، بیان داشت: انحراف فکری، انحراف مالی و انحراف شخصیتی هر سه از عوارض غفلت هستند؛ انسانی که دچار انحراف فکری شده مدام گمان باطل و بی پایه اساس دارد، چنین شخصی اموری را برای خود با ارزش می‌بیند که در نظر دیگران دارای کمترین ارزش است چرا که فکر و اندیشه این افرادی سراسر سراب است.

استاد حوزه علمیه درباره انحراف تجاری، ابراز کرد: دنیا محل تجارت است بنابراین انسان مومن با استفاده از فرصت‌ها و نعمت‌های الهی پرسودترین معامله را در این دنیا برای آخرتش انجام می‌دهد، پس لازمه چنین تجارت موفقی ایمان به آخرت است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: ثروت و اولاد ابزاری برای امتحان انسان‌ها است گاهی انسان به وسیله همین ابزار منحرف و گاهی هم موجب سعادت آنان می‌شود بنابراین انسان باید دقت کند به وسیله این امور در تجارت دنیا متحمل زیان و خسران نشود.

استاد حوزه علمیه عمل صالح را یکی از معامله‌های پرسود در عالم دنیا دانست و اظهار داشت: انسان در عالم آخرت حسرت این که چرا با اعضا و جوارحش گناه انجام داده را خواهد خورد؛ انسان‌ها همه در این عالم تاجر هستند بنابراین باید جذب کننده رحمت الهی و دفع کننده لعنت خدا و مردم باشند.

وی تربیت صحیح فرزندان را از دیگر مصادیق معامله با خدا بیان کرد و گفت: کسانی که عملیات تروریستی تهران را انجام دادند به حدی قسی القلب بودند که با قرار دادن نارنجک زیر پیکر شهدا، قصد کشتار افرادی را که برای انتقال پیکرها اقدام می‌کردند را داشتند بخشی از این پلیدی به تربیت نادرست آنان باز می‌گردد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اگر ما در سوریه نمی‌جنگیدیم باید امروز در میدان بهارستان با داعش مبارزه می‌کردیم، ابراز کرد: کسانی نسنجیده می‌گویند چرا مدافعان حرم به سوریه می‌روند باید بدانند که دفاع از اسلام هدف مبارزه مدافعان در کشور سوریه است چرا که گروه تکفیری داعش به اسم اسلام درصدد نابودی اسلام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ملاک شخصیت انسان فهم و درک اوست، گفت: درک و فهم تروریست‌های تکفیری از حیوان هم کمتر است، برخی رفتارهایی که آنها انجام می‌دهند از حیوان هم سر نمی‌زند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات