۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۳۳۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

پخش برنامه «رحمت سفره سی» از شبکه استاني صداي استان، برگزاری محفل انس با قرآن در تبریز، جلسات تفسیر قرآن کریم در امام‌زاده سیدعلی اهر و پایان مسابقات مناظره دانشجویان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجانشرقی لست.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، "رحمت سفره سی" عنوان ویژه برنامه افطاری است که از شبکه استاني صدا براي ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، این برنامه به تهيه کنندگي اصغر پورامان ، گويندگي حبيب شهري ، نويسندگي شهریار شفیعی و گزارشگري مصطفي قنادي هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقيقه قبل از اذان مغرب شروع می شود.

این برنامه با بخش هاي مختلفي از جمله گزارش از مساجد مختلف شهر، بررسی احکام مربوط به روزه داری و اخلاق روزه داران در ماه رمضان با حضور کارشناسان مذهبی، پخش تماس ها و پيام هاي مخاطبان، پخش گزارش های مردمي، دعاي روز، نمایش و تواشیح و در نهایت پخش دعا و مناجات در آستانه اذان مغرب روزه داران را تا لحظات معنوی افطار همراهي مي کند.  

برگزاری محفل انس با قرآن در تبریز

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز، گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور «احمدشحات احمدلاشین» قاری مصری در آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می شود.
وی، گفت: این مراسم معنوی روز یکشنبه ۲۱ خردادماه جاری مصادف با شانزدهم ماه مبارک رمضان ساعت ۱۹ در محل آستان مطهر سیدحمزه(ع) تبریز برگزار خواهد شد.


برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در امام‌زاده سیدعلی اهر

علی احمدزاده، رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان اهر از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم همه روزه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در امام‌زاده سیدعلی(ع) اهر خبر داد و گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم همه روزه به مناسبت ماه مبارک رمضان در امام زاده سیدعلی(ع) اهر برگزار می‌شود.

وی، افزود: این مراسم معنوی همه روزه در ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در امامزاده سید‌علی(ع) برگزار می‌شود، در این مراسم حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر سخنرانی می‌کند.

مسابقات مناظره دانشجویان آذربایجانشرقی پایان یافت

سیدعلی فارغ، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از کسب مقام های اول و دوم مرحله استانی ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در آذربایجانشرقی از سوی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و هدف از این مسابقات را تعمیق فرهنگ گفت و گو در بین دانشجویان دانست و گفت: این مسابقات می‌تواند به ظرفیت‌سازی برای گوش سپاری و تحمل نظرات مخالف در میان دانشجویان و سپس در زندگی و جامعه کمک کند.
وی در ادامه با بیان این‌که تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه هنر اسلامی تبریز توانستند توقعات هیات داوران را به خوبی برآورده کنند، تصریح کرد:  این مناظره ها مقدمه‌ای برای بسط کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها محسوب می‌شود و شرکت در آن علاوه بر مشارکت در مسائل سیاسی و اجتماعی به ارتباط جمعی دانشجویان یاری می رساند.

یادآور می شود، مسابقات ملی مناظره هرساله در مراحل دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و کشوری اجرا می‌شود که ششمین دوره آن در سال 1396 برگزار می شود و بر این اساس دو تیم دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مهر ماه به مرحله منطقه ای اعزام خواهند شد./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات