۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۰۳۶
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی در اهواز برگزار شد

بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور علما، مسؤولان و اقشار پرشور مردم در اهواز برگزار شد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) عصر امروز در اهواز برگزار شد.

در این مراسم محفل انس با قرآنی برای امام امت برگزار و در ادامه صفری از مداحان اهل بیت(ع) در سوگ امام اشعاری را قرائت کرد و سپس مراسم سینه زنی برگزار شد، چنان که امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ارتحال امام، اعزامی به حرم مطهر صورت نگرفت و در سطح استان مردم با نصب بنر و پارچه های سیاه و تصاویری از امام راحل، سالگرد ارتحال وی را گرامی داشتند.

در ادامه حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس ستاد ارتحال امام در خوزستان ضمن خوشامدگویی به حضار با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب سکاندار انقلاب اسلامی در نبود امامان معصوم و فقدان امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: امام امت با اندیشه های الهی و اسلامی خود تحولی در جهان به وجود آورد و با فقدان آن تکه ای از پیکره اسلام جدا گردید.

رییس ستاد ارتحال امام با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، ۱۵ خردادماه سال ۴۲ را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان عزای عمومی برای ایران، اسلام و انقلاب اسلامی معین کردند، افزود: امام راحل نفس مقدسه پس از معصومین و پیامبران بود و با صلابت و معنویت گفتمان و تحولی جدید در جهان ایجاد کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امروز اسلام ناب محمدی و مکتب امام راحل به عنوان یک مکتب پویا و حیات بخش در جهان در حال گسترش است، اظهار داشت: این مکتب به عنوان مکتبی پویا و زنده، ریشه دار و نجات بخش در همه عرصه های بین المللی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان مورد پژوهش محققان و پژوهشگران قرار می گیرد.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: امام با انقلاب بر جای مانده از خود جهان را متحول و سیاستگذاران و سیاست های جهانی را متغیر ساختند و جهانی که به ۲ بلوک تقسیم شده بود، را دگرگون کرد./۲۰۳/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات