۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۸۴۹
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

حج عزتمندانه و با کرامت خواسته قلبی ملت ایران

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حج عزتمندانه و با کرامت خواسته قلبی ملت ایران است، بر حفظ عزت و اقتدار حجاج ایرانی همسو با عقل و منطق تأکید کرد.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت  که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه حج عزتمندانه و با کرامت خواسته قلبی ملت ایران است، گفت: حفظ عزت و اقتدار حجاج ایرانی همسو با عقل و منطق و دور از افراط و تندروی است و تأکید بر عزت، منافاتی با همکاری ندارد، چراکه عزت و اقتدار با عقل و منطق سازگار است، ولی با کوتاه آمدن ناسازگاری دارد.

وی افزود: مسؤولان کشور باید به مسائل امنیتی توجه ویژه ای داشته و بستر حج عزتمندانه و با کرامت را برای حجاج ایرانی فراهم کنند.

وی با بیان این که دولت عربستان با توجه به اتفاقات رخ داده در فاجعه منا، نیازمند حضور ایرانیان در مراسم حج است، تصریح کرد: شما با عنوان نمایندگان نظام اسلامی در ساماندهی حضور ایرانیان در مراسم حج باید بدانید که اساس و پایه نظام اسلامی، بر اقتدار و عزت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که نظام شاهنشاهی برای بقای خود، به ابرقدرت های غرب و شرق باج می داد تا از او حمایت کنند، ولی آنچه که مردم ایران را در برابر این قدرتها پیروز گرداند، عزت و اقتدار بود؛ بنابراین نباید گذاشت این عزت و اقتدار با کوتاه آمدن و سازش لطمه ببیند.

آیت الله سعیدی همچنین بر ارائه هرچه بهتر خدمات به حجاج ایرانی از سوی بیت الله الحرام تأکید کرد، یادآور باشد: باید عزت حجاج ایرانی در مراسم حج حفظ شده و کوچکترین بی حرمتی به حجاج ایرانی صورت نگیرد چرا که همانطور که اشاره شد حج عزتمندانه و با کرامت خواسته قلبی ملت ایران است.

در ابتدای این دیدار، حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسؤولان عربستانی گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مطالبات ایران تأمین شد و تمام تلاش ما بر برگزاری حجی عزت مندانه، در شأن حجاج ایرانی و همراه با امنیت است./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات