۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۹۶۵۵۹
نوین:

تفکر انقلابی در دولت فعلی حاکم نیست

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این دولت تفکر انقلابی حاکم نیست و در حوزه مدیریتی شاهد ناکارآمدی هستیم.
علیرضا نوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا نوین، رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است، اظهار داشت: به طور میانگین هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده که نشان از مشارکت مردم در تصمیم‌گیری های کلان نظام است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکلی مبارک است که با حضور نیروهای ارزشی نظام آغاز به فعالیت کرده و بر اساس اصول و منشوری که تعریف کرده است، از نامزدهای خود از جمله آقایان قالیباف و رئیسی حمایت می کند.

نوین با تأکید بر این‌که پرهیز از بداخلاقی و تخریب رقبای انتخاباتی در اولویت برنامه‌های تبلیغاتی قالیباف در استان قرار دارد، افزود: این نامزد انتخاباتی به صراحت اعلام کرده که حاضر به ارائه لیست اموال خود است و دیگر رقبای انتخاباتی را نیز به این چالش دعوت می کند، در استان نیز حاضر به ارائه هزینه‌های ستادهای تبلیغاتی خود هستیم.

شهردار سابق تبریز با بیان این‌که تمامی اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر و بنر از تهران ارسال خواهد شد، گفت: تاکنون 42 هزار پوستر و 350 بنر به استان ارسال و توزیع شده که اغلب ستاد‌های فعال به صورت مردمی و خودجوش اداره می شوند و ریالی از بابت این ستادها که عموما در شهرستان ها فعال هستند، پرداخت نمی شود.

نوین با اشاره به این‌که اعتقاد به تحول در نظام اقتصادی کشور داریم، افزود: این‌که برخی رقبای انتخاباتی آقای قالیباف اذعان دارند که وعده‌های این نامزد انتخاباتی غیرواقعی و عملیاتی نیست، باید گفت؛ که در صورت مبارزه با قاچاق، رونق تولید و بخش کشاورزی، مدیریت بر درآمد و انرژی و همچنین پاکدستی می‌توان به این وعده ها عمل کرد.

وی با بیان این‌که تفکر فعلی حاکم بر دولت قادر به تحقق چنین وعده‌های نیست، افزود: 5 درصد منابع دنیا در ایران قرار دارد، اما رتبه اقتصادی کشور متناسب با این مسأله نیست، چراکه در این دولت تفکر انقلابی حاکم نیست و در حوزه مدیریتی شاهد ناکارآمدی هستیم.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این سؤال را از دولت داریم که چرا با وجود منابع عظیم انرژی، طبیعی، انسانی و ... نتوانسته‌ایم در اقتصاد دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ اگر روند فعلی ادامه یابد، قطعا کشور با بحران های اقتصادی و به دنبال آن معضلات اجتماعی فراوان مواجه خواهد شد.

نوین با ارائه توضیحاتی درخصوص طرح کارانه گفت: این طرح پیش از این در مجلس تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال شد، که شورا تصویب آن را منوط به تأمین منابع مالی آن از سوی دولت کرد، که بعدها به دلیل اصرار مجلس طرح به مجمع تشخیص ارسال شد و دولت از تأمین منابع مالی آن شانه خالی کرد، قالیباف اعتقاد دارد که منابع مالی طرح را می تواند تأمین کند.

وی با اشاره به وعده سه برابری میزان یارانه های نقدی پرداختی از سوی دولت نیز گفت: 45 هزار تومان سال 89 امروز ارزشی به میزان یک سوم آن ندارد، بنابراین باید بنا به تورم موجود باید حداقل این 45 هزار تومان سه برابر شود، صمن این‌که متأسفانه دولت هیج اقدامی در راستای حذف یارانه اقشار پردرآمد نداشته است.

شهردار سابق تبریز با بیان این‌که امکان انصراف آقایان قالیباف یا رئیسی به نفع یکدیگر وجود دارد، گفت: در صورتی که بررسی‌ها و نظرسنجی ها نشان دهد که هر یک از این دو نفر رأی‌آوری بالاتری دارند و می توانند حداقل 51 درصد آرای ملت را کسب کنند، قطعا کناره‌گیری فرد دیگر عاقلانه است، هر چند کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیز معادلات خاص خود را دارد./202/935/ب1

ارسال نظرات