۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۹۲۱۴۶
جانشین قرارگاه شمال شرق ارتش:

ولایتمداری و ولایت‌پذیری نیروهای مسلح عامل مصونیت نظام اسلامی است

جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش گفت: ولایتمداری و ولایت‌پذیری نیروهای مسلح کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان و بدخواهان مصون کرده است.
امیر زارع- جانشین قرارگاه شمال شرق ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امیر سرتیپ ‌دوم مجید زارع، جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی که به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح کشور با آمادگی و هوشیاری کامل دشمنان را رصد کرده و اجازه نمی‌دهند بدخواهان این کشور و نظام کوچک‌ترین چشم طمعی به این آب و خاک داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتش و سایر نیروهای مسلح کشور از زمین، هوا و دریا مراقب مرزهای ایران اسلامی هستند، ادامه داد: سربازان این کشور با توان و توانمندی کامل و گام‌های استوار آماده دفاع از این سرزمین در برابر هر دشمنی هستند.

زارع با اشاره به اینکه ولایتمداری و ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی نیروهای مسلح کشور است، اضافه کرد: این مهم سبب شده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان مصون باشد.

وی با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، اظهار کرد: بیست و نهم فروردین‌ماه از ایام‌الله انقلاب و نظام اسلامی است که به فرمان امام راحل نام‌گذاری شد.

زارع خاطرنشان کرد: اگر چه بعد از سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی ارتش تا مرز از هم پاشیده شدن جلو رفت؛ اما امام خمینی(ره) به آن حیاتی دوباره داد و ارتش هم به‌خوبی پاسخ اعتماد امام و امت را داد و در عرصه‌های مختلف به زیبایی نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب ارتش برای تشکیل نهادهای انقلابی مانند سپاه و مقابله با گروه‌های ضدانقلاب خدمات فراوانی داشت؛ زیرا در آن زمان ارتش تنها نیروی مسلح منسجم در داخل کشور بود که در خدمت انقلاب قرار داشت و بازوی انقلاب و نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی بود.

زارع ادامه داد: ارتش در زمانی که گروهک‌ها و عناصر ضدانقلاب در مناطق مختلف کشور آشوب و شرارت می‌کردند به مقابله با آنها برخاست و انقلاب را از آن برهه حساس به‌سلامت عبور داد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: در جنگ تحمیلی ارتش به همراه مردم و سایر نیروهای مسلح از زمین، هوا و دریا جلوی دشمن را سد کرد آن هم دشمنی که سودای سرنگونی نظام اسلامی را داشت و با همین هدف جلو آمده بود.

زارع یادآور شد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و در تمامی عملیات‌های جنگی، نیروهای زمینی ارتش در نوک پیکان حمله دشمن بودند و حماسه‌ها آفریدند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس بررسی کارشناسان و تحلیلگران در طول دوران دفاع مقدس هیچ عملیات گسترده و محدودی نبوده که نیروی زمینی در آن نقش‌آفرینی نکرده باشد.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو سبب ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم یگان‏های نمونه نیروهای مسلح خراسان شمالی، از مقابل جایگاه رژه رفته و توانمندی‏های نظامی و انتظامی خود را به نمایش گذاشتند./9314/203/ب2

ارسال نظرات