۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۰۷۷

چند خبر کوتاه از تبلیغات اسلامی استان بوشهر

برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۸۲ مسجد استان بوشهر، بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از اعتکاف مسجد جامع عطار و دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با جانباز مدافع حرم روستای آب طویل برخی از مهمترین اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالحسین ناصری رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: طرح قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف در مدت زمان ایام البیض در ۸۲ مسجد استان بوشهر برگزار خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: این طرح قرآنی چند سال است که از برنامه‌های موفق ایام اعتکاف به شمار می‌رود و با استقبال معتکفین روبه‌رو شده است.

وی افزود: این طرح که مشتمل بر 5 ویژه نامه اصلاح قرائت نماز معتکفین، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برگزاری مسابقه کتبی فرهنگ قرآنی با موضوع شرح و توضیح خطبه متقین و ترجمه و مفاهیم سوره های دهر و هجرات تلاوت و ترتیل عمومی ختم دسته جمعی قرآن است در ۸۲ مسجد محوری استان اجرا می‌شود.

ناصری تصریح کرد: بیشترین مسجد تحت پوشش این طرح قرآنی در شهرستان بوشهر با 14 مسجد و کمترین در شهرستان دیلم و عسلویه و جم هر کدام با 6 مسجد در نظر گرفته شده است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: این طرح با مشارکت رابطین قرآن اعتکاف مساجد محوری و همکاری مربیان و مرتلین استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از اعتکاف مسجد جامع عطار

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر در اولین روز برگزاری آئین معنوی اعتکاف از مراسم اعتکاف مسجد جامع عطار بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع نماز گزاران به تبیین ابعاد مختلف اعتکاف پرداخت.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به ارائه گزارشی از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در سطح استان پرداخت.

دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با جانباز مدافع حرم روستای آب طویل

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جریان بازدید از اعتکاف روستای آب طویل با مسعود محمدی، جانباز مدافع حرم این روستا که از معتکفان مسجد امام حسین علیه السلام بود دیدار و گفتگو کرد.

حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جهان است

حجت‌الاسلام حسن ملک پور به مناسبت 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان جهان است.

روحانی مستقر عسلویه گفت: حضرت زینب (س) مفسر قرآن بود و زنان بسیاری از کوثر کلام او، جرعه می‌نوشیدند و زنان و دختران امروز نیز باید با بهره گیری از الگوهای زندگی ایشان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

وی در ادامه این خبر که 23 فروردین 96 عنوان شد، افزود: حضرت زینب با ایراد خطبه های آتشین پایه کاخ های ستم بنی امیه را به لرزه درآورد و در یک کلام، با این کار همه تبلیغات و نقشه های دشمنان را خنثی و نفاق منافقان را رسوا و غفلت غافلان را برطرف ساخت، اگر تلاش بی نظیر و فداکاری کامل زینب نبود، به یقین جریان کربلا را بنی امیه یا به فراموشی می سپردند یا از مسیر حیات بخش خود منحرف می کردند.

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اعتکاف روستای ابطویل

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در اولین روز برگزاری آئین معنوی اعتکاف از مراسم اعتکاف مسجد حضرت امام حسین (ع) روستای آبطویل بازدید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این مراسم در جمع معتکفین این مسجد در سخنانی به تبیین ابعاد مختلف اعتکاف پرداخت.

وی در سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی (ع) بر لزوم بهره گیری معتکفین از فرصت اعتکاف تاکید کرد./۸۴۶/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات