۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۷۸۹۱۰
آیت‌الله محمدی ری شهری:

ساخت اماکن ورزشی از اصول شهرسازی اسلامی است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه اصول شهرسازی از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری می‌تواند انجام دهد، گفت: ساخت اماکن ورزشی یکی از اقدامات و اصول شهرسازی بود که در شهرداری تهران صورت پذیرفت.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار رییس، معاونان و مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران، ضمن خوش آمدگویی، گفت: مسؤولان و مردم در برابر خونهایی که در انقلاب و در تداوم آن نثار شده، پاسخگو باشند.

وی با اشاره به رعایت اصول شهرسازی در اسلام، اظهار داشت: اقدامی که امروز در شهرداری تهران صورت پذیرفته یکی از رعایت اصول مهم شهرسازی در اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، ابراز کرد: پیامبر، اوقات انسان را به چهار دسته تقسیم می‌کنند و می‌فرمایند: نخست انسان باید ساعتی را برای ارتباط با خداوند و راز نیاز با معبود اختصاص دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: در اوقاتی که انسان برای عبادت حضرت حق اختصاص می‌دهد می‌تواند نیازهای خود را با او در میان بگذارد.

این استاد اخلاق دومین بخش اوقات انسان را حسابرسی به اعمال بیان کرد و گفت: انسان باید اعمال خود را بررسی کند که عمرش به چه میزان صرف رشد انسانیت و خدمت به دیگران قرار گرفته است.

آیت‌الله محمدی ری شهری دید و بازدید و صله رحم را سومین دسته تقسیم اوقات عمر بیان و عنوان کرد: انسان باید با افرادی که او را نقد می‌کنند دیدار خصوصی داشته باشد تا به عیوب خود آگاه شود انسان به سب حب ذاتی که دارد عیوب دیگران را بهتر از عیوب خود می‌بیند.

این مفسر قرآن کریم گفت: چهارمین دسته‌ای که حضرت بیان فرمودند آن است که انسان ساعتی را برای تفریح و لذت حلال اختصاص دهد، امروز ورزش یکی از لذتهای حلال است و یکی از اصول شهرسازی آن است که امکانات انجام ورزش برای مردم مهیا شود.

وی ورزش را مایه سلامتی و تندرستی انسان دانست و اظهار داشت: ورزش سلامت بدن را تضمین می‌کند و سلامتی بدن، انسان را برای سایر فعالیتها آماده می‌سازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اصول شهرسازی از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری می‌تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: ساخت اماکن ورزشی یکی از اقدامات و اصول شهرسازی بود که در شهرداری تهران صورت پذیرفت./202/813/ب1

ارسال نظرات