۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۲۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا مایه افتخار و عامل اقتدار ایران اسلامی هستند

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه شهدا در دفاع از ولایت و اسلام از جان خود گذشتند، گفت: شهدا مایه افتخار و عامل اقتدار کشور هستند.
حجت الاسلام برگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول برگی، واعظ و مبلغ برجسته تبریز عصر امروز در یادواره شهدای صنف کفاشان تبریز در مسجد آیت الله بادکوبه‌ای با بیان اینکه شهدا در دفاع از ولایت و اسلام از جان خود گذشتند، اظهار داشت: شهدا مایه افتخار و عامل اقتدار این کشور هستند.

وی با اشاره به حرکت شهدا در مسیر صیانت از دین و وطن اسلامی، افزود: امروز در شرایط حساس کنونی باید با مطالعه و عمل به سیره و وصیت نامه شهدا در برابر هجمه های دشمن ایستادگی کنیم، حقیقت کلام شهدا رسیدن به سعادت و تقرب به خداوند متعال است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با گذر از دنیا و دنیاگرایی از دین الهی صیانت کردند و در حقیقت سعادت را در مسیر الهی تفسیر کردند نه در کدخدا منشی و کد خدا گرایی، امروز نیز باید تداوم بخش مسیر شهدا باشیم، برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن آرمان شهدایی که محور زندگی آنها خدا بود و برای خدا کار می‌‌کردند یک ضرورت است، گفت: اگر امروز کار ما نیز برای رضای خدا باشد از تعریف و تمجید دیگران مغرور و از سرزنششان ناامید و مأیوس نمی‌شویم.

حجت الاسلام برگی خاطرنشان کرد: شهدا نشان دادند که با اتکاء به خدا هیچ ابرقدرتی نمی تواند به این مرز و بوم تجاوز کند، امروز نیز باید به فکر خاکریزها بود و مقاومت کرد تا دشمن نتواند مرزهای مادی و معنوی کشور را تصاحب کنند و اعتقادات ملت را دچار ضعف کنند.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان با زیر پا گذاشتن نفسانیت خود در عرصه دفاع مقدص خوش درخشیدند، تصریح کرد: آغاز  فعالیتهای انقلابی از بازار تبریز با داشتن مساجدی که در آن بازاریان و اصناف  فعالیت قابل توجه دارند حرکت فردی نبود بلکه حرکتی جمعی و نشانگر رشادتهای و وحدت اصناف و بازاریان بود.

ابن واعظ برجسته تبریز با تأکید بر تداوم مسیر شهدا و وامام راحل، گفت: امروز باید همه با اهتمام به اهداف انقلاب در مسیر اعتلای اسلام و کشور قدم برداریم./854/202/ب2

ارسال نظرات