۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۶۷۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پاسخگویی مستدل به شبهات دشمنان از رسالت‌های اصلی روحانیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پاسخگویی مستدل و مستند به شبهات و تفرقه‌اندازی‌های دشمنان اسلام و نظام دینی از رسالت‌های اصلی طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید روحانیان و مبلغان دینی با تبلیغ صحیح و تبیین درست نسبت به حفظ انقلاب و نظام اسلامی گام بردارند.

وی ادامه داد: باید روحانیان در فضای مه‌آلود و فتنه که فضایی بسیار سنگین بوده و در آن تشخیص حق و باطل دشوار می‌شود، نسبت به روشنگری مردم اقدام کنند و در این راه از کسی جز خدا نهراسند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان با شبهه پراکنی و تفرقه‌اندازی بین مسلمانان اهداف خود را دنبال می‌کند و روحانیان باید برای شبهات مطروحه دشمن پاسخی قاطع داشته باشند و با ایجاد فضای گفتمان در راستای حق و حقیقت قدم بگذارند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، در واقع پاسخ‌گویی مستدل و مستند به شبهات و تفرقه‌اندازی‌های دشمنان اسلام و نظام دینی از رسالت‌های اصلی طلاب و روحانیان است.

وی ادامه داد: قرآن وظایف مبلغان و حوزه‌های علمیه را تفقه در دین و انذار قوم می‌داند، البته باید توجه داشته باشیم که منظور از انذار ترساندن نیست؛ بلکه منظور اعلام خطر و نشان دادن چهره واقعی دشمنان است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام در حدیثی به تشریح ارکان امامت انسان‌ها می‌پردازد و می‌گوید: «لا تصلح الامامة الا لرجل فیه ثلاث خصال: ورع یحجزه عن معاصی الله، وحلم یملک به غضبه، وحسن الولایة علی من یلی حتی تکون لهم کالوالد الرحیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس این فرموده رسول اکرم(ص) امامت تنها زیبنده کسی است که دارای سه ویژگی باشد؛ ورعی که او را از معاصی الهی منع کند، حلمی که به‌ وسیله آن غضب خویش را مهار کند و حسن سرپرستی نسبت به مردم تا برای آنها چون پدری مهربان باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: علاوه بر پذیرش ولایت، اطاعت از ولی و ایجاد محبت اهل بیت(ع) از وظایف مؤمنان است؛ به‌ گونه‌ای که باید ولایت‌پذیری در عمل مشاهده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مصادیق این حدیث شامل روحانیان هم می‌شود؛ از این‌ رو باید هر یک از روحانیان دارای این سه رکن باشند تا بتوانند در امور خود موفق باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات که به‌ نوعی امام متقین هستند، باید خود از لحاظ تقوا در سطح بالا و قابل قبولی باشند تا بتوانند در مقام امامت جمع قرار گیرند./9314/302/ب2

ارسال نظرات