۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۷۷۲
امام جمعه بروجرد:

روحیه ایثار و شهادت کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بیمه کرد

امام جمعه بروجرد روحیه ایثار و شهادت را رمز موفقیت و پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف دانست و گفت: این روحیه کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بیمه کرده است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت اسلام حسن ترابی، ظهر امروز در یادواره شهید عبدالرضا کوپال و 36 شهید اشترینان که در سالن همایش فرمانداری بروجرد برگزار شد، گفت: برپایی یادواره شهدا فرصتی برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با بیان اینکه هویت و حیات سیاسی ملتها در پایبندی به ارزشها و انتقال آن به نسلهای بعد است، افزود: برپایی یادواره شهدا از راه های انتقال ارزشهای دفاع مقدس، تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در سایه روحیه جهاد، ایثار، شهادت و تکیه بر نیروی ایمان بر دشمنان پیروز و پیروزی انقلاب را رقم زدند.

وی با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت انقلاب را در برابر تهدیدهای دشمن بیمه کرده است، افزود: ایثار، فدارکاری، اخلاص، اعتقادات دینی و باورهای مذهبی، روحیه شهادت طلبی ملت ایران و فرزندان دلاور آن در بسیج و استقبال از مرگ شرافتمندانه ملت ایران را بر دشمنان پیروز کرد.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: پس از پایان جنگ و تا به امروز نیز عامل اصلی همه موفقیتها و پیروزی ایران در عرصه های گوناگون مرهون ایستادگی، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به تلاش دشمن در طول عمر انقلاب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، عنوان داشت: ایمان، روحیه ایثار و شهادت مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خویش شده است.

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت ادامه راه شهدا برای شکست دشمن، اظهار داشت: در این راستا با کمک گرفتن از شهدا باید فرهنگ جهاد و شهادت را درجامعه نهادینه کنیم.

وی شهدا، جانبازان و آزادگان را الگو و اسطوره های بزرگ صبر و مقاومت خواند و افزود: با گرفتن درس دینداری و مقاومت از شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید جلوی زیاده خواهی و باج خواهی دشمنان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه جامعه ای که با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس شده باشد، توقف وعقب گرد نداردف اظهار داشت: حفظ یاد و نام شهدا کمتر از شهدا نیست و برپایی این یادواره ها نقش بسزایی درسرنوشت ملت و نظام اسلامی دارد./9459/203/ب2

ارسال نظرات