۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۰۵۸
امام جمعه پارسیان:

فتنه 88 مهم ترین توطئه‌ استکبار علیه انقلاب اسلامی بود

امام جمعه پارسیان گفت:‎ بعد از توطئه جنگ تحمیلی، کودتای مخملی سال ۸۸ را می شود گفت یکی از مهم ترین توطئه‌ های استکبار علیه انقلاب اسلامی بوده است.
9 دی

‎حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی گفت: با توجه به بصیرت و آگاهی ملت ایران در حماسه تاریخی و به یاد ماندنی 9 دی باید این روز را یوم الله نامید.

وی با یادآوری‎حماسه بزرگ نهم دی ۸۸ افزود:‎ بعد از توطئه جنگ تحمیلی، کودتای مخملی سال ۸۸ را می شود گفت یکی از مهم ترین توطئه‌ های استکبار علیه انقلاب اسلامی بوده است.

‎امام جمعه پارسیان با اشاره به خیانت فتنه گران اظهار کرد:‎ اصلی ترین هنر سران فتنه سال ۸۸ این بود که عناصر ضد انقلاب و زاویه دار با نظام اسلامی را که جرأت عرض اندام نداشتند به کف خیابان ها آمدند و کینه خود را آشکار کردند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به حوادث فتنه یادآوری کرد: ‎فتنه گران رسما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل راخط زدند و تصویر امام را آتش زدند تا جایی که دیگر بحث تقلب انتخابات نبود و این آرمان امام(ره) و نظام بود که زیر پای آنها قرار گرفته بود.

‎وی، حضور مردم در نهم دی را بعد از اهانت فتنه گران به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عزاداران و خلق حماسه ای جاودان دانست و تصریح کرد: ‎مردم در نهم دی به گوش دو دسته سیلی زدند یک دسته تفاله ها و عمله های فتنه که در کف خیابان بودند و یک دسته خواص بی بصیرت و تشنگان قدرت که جز هوای نفس و خوش خدمتی به دشمنان اسلام و ضرر به مردم چیزی را نمی شناختند.

امام جمعه پارسیان، مهم ترین مشخصه حماسه ماندگار و جاودانه نهم دی سال ۸۸ را سه عنصر اساسی ایمان، اتحاد و بصیرت دانست و تصریح کرد: با حضوری ۴۰ میلیونی در کل کشور، بقای نظام و انقلاب اسلامی و سرزندگی و هوشمندی مردم و رهبری انقلاب اسلامی را بار دیگر با عزت و اقتدار به رخ جهانیان کشیده شد.

‎وی با انتقاد از کسانی که در صدد کم رنگ نشان دادن حماسه نهم دی ماه هستند، گفت: ‎مردمی که حماسه نهم دی را خلق کردند از‎ خائنین به نظام و ولایت کوتاه نمی آیند، کسانی که به صراحت اعلام می کنند که در راهپیمایی نهم دی ماه شرکت نمی کنیم مردم بابصیرت بار دیگر اندیشه های غلط آنها را می دانند.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: براندازی نظام از اهداف اصلی فتنه گران در سال 88 بود که اوج آن در میدان انقلاب تهران بوقوع پیوست و در آن روز نسبت به هتاکی و حرمت شکنی عاشورا اقدام شد.

امام جمعه پارسیان گفت: تظاهرات ده ها میلیونی ملت عاشورایی ایران در روز 9 دی سال 88 پاسخی محکم به هتاکان بود و به آنان فهماندند که ما ملتی بصیر و آگاه هستیم و دست از ارزش‌ ها و مقدسات اسلامی و دینی خود بر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: 9 دی ماه مسأله ای فراجناحی است، حماسه ای که با هوشیاری و روشنگری رهبر انقلاب و حضور مردم در صحنه خلق شد و امروز باید بدون تعصب و نگاه جناحی و حزبی مورد تفسیر و تحلیل قرار گیرد./302/851/ب1

ارسال نظرات