۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۵۲۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حماسه 9 دي سند افتخار ملت ایران در دفاع از ولایت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: حماسه نهم دي سند افتخار بصيرت ملت بزرگ ایران در دفاع از ولايت بود كه بايد براي همه نسل‌ها بازگو شود.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در نکا، با اشاره به در پیش بودن حماسه تاریخی نهم دی ملت ایران، افزود: حماسه ۹دی خاطره ای از بصیرت ملت ایران در سراسر كشور مان است كه در مقابل فتنه ايستادند و مقاومت كردند.

وی افزود: در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 88 و آشوب هايي كه زمینه ساز فتنه شد، عده اي از خط قرمزهایی همچون انتخابات، شعار تقلب، فرا رفتن از شورای نگهبان و قانون اساسی با اردوکشی خیابانی و با شعارهای نه غزه و نه لبنان در عصر عاشورایی عبور کردند و افراد بصير در مقابله با اين ناآرامي ها حماسه نهم دي را ايجاد كردند.

امام جمعه نكا با بیان این که نهم دی تجلی حماسه ای عظیم از بصيرت ملت ما بود، يادآور شد: بايد بدانيم كه آنهایی که خلاف نظرات رهبري در زمین دشمن بازی کردند به دنبال براندازی نظام و اعتقاداتمان بودند که با تدابیری رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه و بصيرت آنان، نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی در نهم دی سال 88 ثابت کردند که تا پای جای بر عهد خود با انقلاب، امام راحل و رهبری نظام استوار خواهند ماند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در دفاع از اسلام، انقلاب و آرمان های اصیل نظام با هیچ کسی تعارف ندارد.

وی افزود: حضور گسترده مردم در صحنه دفاع از انقلاب و نظام نشان مي‌دهد كه با توجه به تنوع سلايق در كشور، آنها همواره به انقلاب و نظام علاقه مند هستند و هر گاه كه لازم باشد با حضور به موقع خود در صحنه اين موضوع را به نمايش مي‌گذارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ما توانستند با بصيرت و عشق به ولايت نقشه‌هاي شوم دشمنان را نقش بر آب کند، ادامه داد: این ملت بزرگ و با بصیرت با حضور به هنگام و آگاهانه خود همه بدخواهان را كه سال‌ها است با آرزوي بازگشت به روزهاي سلطه و سيطره بودند ناكام گذارند و کشور را در برابر موجی از هجمه های سنگین بیمه کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی خنثي شدن دسيسه‌هاي دشمنان اسلام را نتيجه اطاعت محض از ولي امر مسلمين دانست و بيان داشت: بر همه ما واجب است جهت تثبيت و استحکام بصيرت انقلابي، در گراميداشت حماسه نهم دي ‌ماه تلاش كنيم.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که حماسه نهم دي يکي از بارزترين نشانه هاي عمق پيوند مردم با انقلاب و رهبري است، تصریح کرد: این حماسه عظیم و تاریخ بيانگر مستحکم تر شدن حلقه اتصال امت با آرمان هاي نظام اسلامي نسبت به گذشته است.

حجت الاسلام محمدی لائینی حماسه نهم دي را مايه خفت دشمنان اسلام و روسیاهی نخبگان و خواص بی بصیرت داخلی دانست و ادامه داد: حماسه نهم دي برخي خفتگان سياسي و نخبگان عقب مانده از ملت را بيدار کرد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این نهم دي 88 امتحان سختي براي ملت ايران و خواص بود، چرا که جامعه آن روز غبارآلود بود، تصریح کرد: اما ملت بزرگ ایران که سابقه طولانی در دفاع از انقلاب و آرمان های نظام داشت در آن فتنه عظیم با پیروی از ولایت فقیه و بصیرت بالا سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به این که راهپيمايي روز نهم دي ماه و حضور باشكوه مردم پس از سه دهه از گذشت انقلاب نشان داد كه ملت با آرمان‌هاي امام راحل و ارزش‌هاي اصيل انقلاب پيوندي جدي دارد و اين اتمام حجتي با فتنه گران و دشمنان نظام بود، بیان داشت: ملت بزرگ ایران با شعور بالای سیاسی خود در حماسه نهم دی بار دیگر ثابت کرد تحت تأثیر تبلیغات وارونه و دروغین دشمنان انقلاب قرار نخواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه نهم دی یک شاخص مهم در کشور است که باید مورد توجه همه مسؤولان کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این روز به یاد ماندنی هیچ گاه نباید به فراموشی سپرده شود و هر سال باید بیشتر گرامی داشته شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران با پيروي از مقام معظم رهبري توانستند اين حماسه عظیم را خلق کنند، افزود: مقام معظم رهبری با تدابیر عالمانه و رهنمودهای ارزشمند خود کشور را از یک بحران جدی رهایی دادند و آتش فتنه را در کشور اسلامی خاموش کردند.

وی خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت ایران اسلامی در حماسه نهم دي سال 88 به جهانيان نشان داد که انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب عقيدتي و ارزشي است و در هر جايي که احساس کند ارزش هاي اسلامي و باورهاي اعتقادي شان به خطر افتاده خودجوش وارد ميدان عمل خواهند شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مستقیم آمریکا و انگلیس در ایجاد فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: آمريكا دشمن اصلي و درجه يك ملت ایران است كه از ابتداي انقلاب تاكنون با برنامه ريزي هاي مختلف عليه ايران اسلامي وارد عمل شده است و امروز شاهد روسیاهی فتنه گران و دشمنان غربی هستیم.

امام جمعه نكا در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در رابطه با بصيرت، بيان داشت: رهبر بزرگوار ما فرمودند: بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرف هستید، بدانید که او درباره شما چه فکری دارد، بدانید که اگرچشم خودتان را بستید و فکر نکردید ضربه خواهید دید.

حجت‌الاسلام محمدي لاييني ادامه داد: در همين جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام، رهبری توصیه کردند که شما ببینید با چه كسی طرف هستید، با کسی که بدعهدی، نقض عهد و خلف عهد، با سرشت او آمیخته شده، ‌تاریخ نشان داده آمریکا به هیچ قول و عهدی وفا نمی‌کند؛ با یک چنین آدمهایی دارید مذاکره می‌کنید؟

وي اضافه كرد: رهبري فرمود «من نمی‌گویم مذاکره نکنید، وقتی می‌گویید با مذاکره می‌توان حل کرد، من که نمی‌بینیم» حالا همه چیز را بر عهده رهبر نگذاریم که به خاطر رهبر بود و حالا که شکست خوردیم پس رهبر مقصر است، نه اين چنين نيست.

حجت‌الاسلام محمدي لاييني با اشاره به این که از همان ابتدا، رهبری افق را روشن نمی‌دید و می‌فرمودند این راهی است که در تاریخ تجربه شده و جواب نداده و این قدرتمندان و زورگویان هیچ وقت به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند، گفت: البته مسؤولان ما هم زحمت کشیدند، اما سابقه آمریکایی ها تاریک است و به همین دلیل باید بدانیم كه آمريكا دشمن هميشگي ما است و نمي توان به آمريكا اعتماد كرد./ 1317/302/ب2

ارسال نظرات