۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۶۹۲۰۹
وزیر تعاون:

4.5 میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی کشور نیازمند توانمندسازی هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون 4.5 میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور وجود دارد که سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌شوند؛ اما باید برای توانمندسازی این فارغ‌التحصیلان اقدام اساسی صورت گیرد.
وزیر تعاون - جشنواره کارآفرینان برتر خراسان شمالی جشنواره کارآفرینان برتر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر خراسان شمالی که در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، با تأکید بر فراهم شدن زمینه کارآفرینی و رشد تفکر کارآفرینی در کشور، افزود: پیشرفت و توسعه متوازن کشور درگرو کارآفرینی است.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از افراد در کشور وجود دارند که روح و روحیه کارآفرینی دارند؛ اما زمینه برای رشد این تفکر در جامعه آن چنان که باید و شاید مهیا نیست.

ربیعی که جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت یازدهم نقش حمایتگر و تسهیلگر را داشته و تلاش می‌کند با تسهیل شرایط زمینه را برای رشد و توسعه کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سعی دارد بسترها و زمینه‌های داخلی و خارجی رشد و توسعه کشور را مهیا کند، افزود: دولت اعتقاد دارد فراهم کردن زمینه رشد کارآفرینی در کشور یکی از راه‌های دست‌یابی به پیشرفت و توسعه است.

ربیعی با تأکید بر اینکه باید تفکر کارآفرینی در تمامی بخشهای کشور جاری و ساری شود، اضافه کرد: کارآفرین فردی است که بر اساس واقعیتهای موجود اقدام به یافتن فرصتها و ترکیب کردن پدیده‌های ساده در کنار هم کرده و برای رشد و توسعه جامعه تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون 4.5 میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور وجود دارد که سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌شوند؛ اما باید برای توانمندسازی این فارغ‌التحصیلان اقدام اساسی صورت گیرد.

ربیعی با اشاره به اینکه کارآفرینان موتور محرکه و کشنده جامعه هستند، افزود: کارآفرینی امری ذاتی، اکتسابی و یا ترکیبی از هر دو بوده که تلاش می‌کند وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بهبود بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا امروز دولت یازدهم زمینه‌های داخلی و خارجی برای رشد و جهش در کشور را مهیا کرده و این‌گونه دشمنان پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را در دنیا خشمگین و منزوی کرده است.

ربیعی تصریح کرد: شایستگی و توانمندی ایران اسلامی در دنیای امروز بیش از این میزان است؛ به همین دلیل ضروری است با همکاری و هماهنگی دولت و همه نهادها و مردم، نظام اسلامی به قله‌های جدیدی از پیشرفت و توسعه برسد.

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان خراسان شمالی هم است، پنج‌شنبه‌شب با هدف شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان وارد بجنورد شد.

حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی و سخنرانی در جمع کارآفرینان استان در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ازجمله برنامه‌های سفر علی ربیعی به خراسان شمالی بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات