۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۲۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

9 دی نماد بصیرت و بلوغ سیاسی ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یوم‌الله 9 دی و حضور میلیونی مردم در برابر فتنه‌گران، بصیرت و بلوغ سیاسی ملت ایران در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را نشان داد.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر لزوم رعایت تقوا در تمامی مسائل فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خداوند بلند کردن صدا به بدگویی و دشنام را دوست ندارد مگر از کسی که به وی ظلم شده باشد، افزود: لعنت و نفرین بی‌جا به لعنت‌کننده بازمی‌گردد؛ به‌گونه‌ای که اگر کسی به فرد دیگری که با او خرده‌حساب دارد لعنت بفرستد، این لعنت به خود او بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما لعنت و نفرین کردن فرد یا حکومت ظالم ایراد ندارد؛ زیرا خداوند هم در قرآن ظالمان و مستکبران و خائنان را لعن و نفرین کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آمریکا و اسرائیل و سایر ظالمان لعن و نفرین می‌فرستیم؛ به همین دلیل باید بگوییم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتن ما ریشه قرآنی دارد.

وی اضافه کرد: با وجود این لازم است ما در گرفتاریها و مشکلات خود رفتار درستی داشته و همیشه دیگران را متهم نکنیم؛ بلکه به عملکرد و اقدام خود هم توجه داشته باشیم.

سران فتنه حاضر به پذیرش اشتباه و عذرخواهی نیستند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: نهم دی به‌درستی به‌عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده است؛ زیرا ملت ایران در نهم دی سال 88 بصیرت و ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه 9 دی از ایام‌الله و روزهای تاریخی انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: ملت ایران در نهم دی با حضور میلیونی خود در برابر فتنه‌گران، بصیرت و بلوغ سیاسی خود در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه باید مراسم گرامیداشت این روز سال به سال باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تفکرات فتنه‌گران همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با وجود اینکه چندین سال از فتنه سال 88 گذشته و بساط فتنه‌گران هم در هم پیچیده شده است؛ اما سران فتنه هنوز حاضر به توبه کردن و پذیرش اشتباهات خود و عذرخواهی از رهبری، نظام و ملت نیستند.

وی افزود: سران فتنه پس از گذشت سالها از آن آشوب، همچنان لج‌بازی کرده و خود را پیروز میدان می‌دانند در حالی که از نظر ملت ایران روسیاه و شکست‌خورده کامل هستند./201/9314/ب1

ارسال نظرات