۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۶۸۴۹۹
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

مسلمان بد زبان و بد رفتار، مسلمان حقیقی نیست

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه مسلمان حقیقی به ولایت ائمه معصومین (ع) ایمان و اعتقاد دارد، گفت: هر کسی که در سلامت جسم و جان، به تکالیف و احکام اسلامی عمل کند، زندگی دنیا و آخرت به کام او است.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، در رواق امام خمینی (ره) به تبیین سیره اهل بیت علیهم السلام و وظیفه شیعیان در مقابل سیره ائمه معصومین علیهم السلام پرداخت و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) مظهر رحمت خداوند هستند که در طول عمر خود توفیقی نسیب ایشان شده است که در 40 سالگی به مقام نبوت رسیده اند.

وی تصریح کرد: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) با نزول قرآن آغاز شد و در شب 27 ماه رجب المرجب در حالی که چهل شبانه روز در غار حراء بودند در سحرگاهان جبرئیل بر پیامبر نازل شد و به حضرت فرمود: «اقراء باسم ربک الذی خلق» وپیامبر گرامی اسلام(ص) در پاسخ گفتند: من امی هستم و مدرسه نرفتم که مجدد جبرئیل تاکید کرد و گفت: بخوان به نام خدایت که تو را خلق کرده است و حضرت وقتی دید پیام حضرت حق است باید امتثال شود، فرمودند: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إقْرَأ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ »

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شد آیه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» سوره علق بود و اولین ایه ای که نبی مکرم اسلام خواندند و بر زبان جریان کردند «بسم الله الرحمن الرحیم» بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) وقتی با نزول قرآن کریم به پیغمبری مبعوث شدند، امام علی (ع) اولین کسی بود که اسلام آورد و شهادتین را بر زبان جریان کردند.

یکی از عوامل اثر گذار در اخلاق، اذان گفتن در اسلام است

وی با اشاره به اینکه شهادتین امام علی (ع) نشانه وحدانیت حضرت حق و شهادت به رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام  است، ادامه داد: مسلمان به کسی می گویند که شهادتین را بر زبان جاری کند و به همین دلیل مستحب است در گوش راست نوزاد مسلمان اذان و در گوش چپ او اقامه گفته شود، که این اذان، اسمش اذان اسلام است.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه مستحب موکد است انسان خوش اخلاقی، اذان و اقامه در گوش نوزاد تازه متولد شده بگوید، گفت: در روایات داریم بچه ای که بزرگ شده است و بداخلاق و بدزبان شده مستحب است مجدد درگوشش اذان و اقامه بگویند و اگر این اذان را شخصی صاحب نفس و خوش اخلاق بگوید اخلاق آن پسر و جوان اصلاح می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل اثر گذار در اخلاق، اذان گفتن در اسلام است و در روایات آمده است که در منزل و ماوایی که زندگی می کنید گاهی اوقات اذان  بلند بگویید تا اهل خانه متوجه اذان پدر و اعضای خانواده بشوند، اظهار داشت: اذان نسبت به برکت آوری در منزل، هدایت معنوی و اخلاقی اعضای خانواده تاثیر گذار است.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه گفتن شهادتین، انسان کافر را که جزء نجاسات است پاک می کند و در این مورد هیچ احتیاجی به تحقیق نیست، ادامه داد: انسانی که کافر و نجس است با گفتن شهادتین، از نجاست به طهارت و مسلمان می شود و پاک است و دست و لوازم او وگوسفندی که سر بریده است طبق قانون اسلام، معتبر و حلال است.

مسلمان بد زبان و بد رفتار، مسلمان حقیقی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نفس مسلمان شدن و اسلام اوردن اجباری نیست و نفس مسلمان شدن با شهادتین صورت می گیرد، اظهار داشت: در بیان پیامبر گرامی اسلام(ص) مسلمان حقیقی کسی است که مردم از شر زبان و دست او در امان باشند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه مسلمان بد زبان و بد رفتار مسلمان حقیقی نیست، به حدیث رسول گرامی اسلام (ص) «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم» اشاره کرد و افزود: هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه مسلمان واقعی کسی است که دغدغه همسایه و دیگر مسلمانان را داشته باشد، ادامه داد: امروز در سایه سار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آسایش و امنیت هستیم و بعضی از کشورهای اسلامی دچار دغدغه های سیاسی و اجتماعی هستند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس با اشاره به اینکه مسلمان حقیقی به ولایت ائمه معصومین علیهم السلام ایمان و اعتقاد دارد و شیعه امیرالمومنین است، گفت: هر کسی که در سلامت جسم و جان به تکالیف و احکام اسلامی عمل کند، زندگی دنیا و آخرت به کام او است.

وی با بیان اینکه جوامع غیر مسلمان جسم سالم دارند اما روح و روان سالمی ندارند، ادامه داد: جوامع غیر اسلامی قربه الی الله را نمی فهمند و همه امورتشان مربوط به دنیا است.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان با اشاره به اینکه اگر به آیین قرآن، سنت و سیره پیامبر و امامان معصوم عمل کنیم سلامت جسم و جان در دنیا و  آخرت تضمین شده است، ابراز داشت: اسلام دین سلامت، عزت، آقایی و دین تسلیم بودن است و کسی که به دستورات ان عمل کند در جنت الهی قرار می گیرد./859/202/ب3

 

 

ارسال نظرات