۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۶۷۷۲۵
موسوی‌گرمارودی:

جای خالی توحیدیه در شعرهای آیینی احساس می شود

موسوی گرماردوی گفت: مجموعه‌های آیینی کمتر به تحمیدیه و توحیدیه پرداخته‌اند، در حالی که در گذشته اول هر مجموعه آئینی با توحیدیه آغاز می‌شد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و متأسفانه خدا را فراموش کرده‌ایم.
شعر آیینی

به گزارش خبرگزاری رسا، شاعر آیینی کشورمان با اشاره به جای خالی توحیدیه در اشعار آیینی، عنوان کرد: مجموعه‌های آئینی کمتر به تحمیدیه و توحیدیه پرداخته‌اند، در حالی که در گذشته اول هر مجموعه آئینی با توحیدیه آغاز می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به شعر خود درباره پیامبر اکرم(ص) گفت: «خاستگاه نور» شعری درباره بعثت پیامبر اکرم(ص) است که باعث شهرت من شد. این شعر را در دوره نوجوانی و در سال ۱۳۴۷ سروده‌ام، یعنی حدود ۴۸ سال پیش. این شعر در مجله یغما که مجله‌ای فرهنگی بود، چاپ شد و سپس برنده یکی از مسابقات شد و بعدها در کتاب «گوشواره عرض» به چاپ رسید.

این شاعر بیان کرد: اولین شعرم را برای حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) سرودم و این شعر یک مسمط بود و «خاستگاه نور» نیز که به صورت شعر نو بود را می‌توان نخستین شعر نو آئینی به زبان فارسی دانست.

موسوی گرمارودی در پایان تصریح کرد: مجموعه‌های آئینی کمتر به تحمیدیه و توحیدیه پرداخته‌اند، در حالی که در گذشته اول هر مجموعه آئینی با توحیدیه آغاز می‌شد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و متأسفانه خدا را فراموش کرده‌ایم./872/102/ب3

ارسال نظرات