۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۸۸۴
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان خبر داد؛

راه اندازی مدرسه تبلیغ در حوزه علمیه خراسان

حجت الاسلام فردوسی پور به ایجاد مدرسه تبلیغ به همت حوزه علمیه خراسان بعد از ماه صفر اشاره کرد و گفت: گروه و مدیر گروه این مدرسه معین شده است و بعد از این دهه، این مدرسه به عنوان یک حرکت فراگیر حوزوی با رشته های تخصصی در مدرسه شهدای مشهد آغاز به کار می کند.
نشست خبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست خبری اعزام مبلغین رضوی، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام محمد فردوسی پور معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در سالن اجتماعات حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد فردوسي پور در این نشست، با تسلیت ایام دهه آخر صفر، به تشکیل معاونت فرهنگی تبلیغی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در جهت حوزه علمیه انقلابی و تحول در جهت ارزش های دینی و اسلامی اشاره کرد و افزود: مباحث فرهنگی و تبلیغی در حوزه علمیه خراسان مبتنی بر اندیشه و عمل حرکت کرده‌ است.

وی تصریح کرد: امسال مشهدالرضا به گونه ای وارد شده که هر جا حضور پیدا می کنند نام خراسان مطرح می شود و این مایه افتخار برای خراسانی هاست که با این گستردگی، در بحث اربعین حضور پیدا کرده اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه امر تبلیغ، امری تخصصی است که حوزه علمیه باید ورود پیدا کند، به اهمیت بحث تبلیغ در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: تمامی نهادهای حوزوی که در امر تبلیغ کار می کنند امروزه قبول کرده اند و قانع شده اند که در حوزه علمیه نسبت به مباحث تبلیغی تلاش های فراوانی شده است

وی در ادامه به اعزام حدود 700 نفر مبلغ و مبلغه حوزه علمیه خراسان به کاروان و زائران اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نظر سنجی هایی که در بین زائران اربعین شد این اعزام،  نتایج و بازخوردهای خوبی نیز داشته است.

حجت الاسلام فردوسی پور همچنین به اعزام و استقرار 1500 مبلغ و مبلغه در بین مواکب و محل های اسکان زائرین پیاده امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: تدابیر مدیریتی و متولی این امور، حوزه علمیه بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغان در زمان تبلیغ نیاز به تولید محتوا در قالب های مختلف دارند، به توزیع 5000 هزار بسته فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) در بین زائرین اشاره کرد و افزود: قالب های تبلیغی سخنرانی، حلقه های معرفت، بیان احکام و تبلیغ چهره به چهره، برگزاری کارگاه های تخصصی عفاف و حجاب ،رسانه و سبک زندگی مسائل بصیرتی از فعالیت های مبلغان است.

مدرسه تبلیغ در حوزه علمیه خراسان ایجاد می شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ادامه به ایجاد «مدرسه تبلیغ» به همت حوزه علمیه خراسان بعد از ماه صفر اشاره کرد و افزود: گروه و مدیر گروه این مدرسه معین شده است و بعد از این دهه، این مدرسه به عنوان یک حرکت فراگیر حوزوی با رشته های تخصصی در مدرسه شهدای مشهد آغاز به کار می کند.

وی ساماندهی بحث تبلیغ، توانمند سازی و دانش افزایی مبلغان را از اهداف این مدرسه دانست و اظهار داشت: در این رابطه بعضی از نهادهای حوزوی اعلام آمادگی و تفاهم نامه هایی قرار است در این زمینه بسته شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در پایان تفاهم‌نامه‌ با قم برای روحانیان طرح هجرت استان، تفاهم نامه با آموزش و پرورش در ارتباط با «مدارس امین» در جهت رشد مباحث دینی در کودکان و نوجوانان را از فعالیت های معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه عنوان کرد و افزود: بحث فضای مجازی، تبلیغ نوین و مشاوره دینی از دیگر فعالیت های این معاونت فرهنگی تبلیغی است./201/859/ب1

ارسال نظرات