۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۳۷۶۱
معاون اول دادستان کل کشور:

نا اهلان نسبت به فساد فرهنگی و اقتصادی بی‌تفاوت هستند

معاون اول دادستان کل کشور گفت: فساد مدیران میانی، سبب بدبینی مردم به نظام و انقلاب می‌شود هر کس نسبت به آن بی‌تفاوت باشد جزو نااهلان است.
مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم معاون اول دادستان کل کشور، امروز در همایش «اقتصاد سیاه برای بررسی حقوقی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافی گری» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: فساد ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی دارد.

وی افزود: فساد اقتصادی منشعب از فساد کلان و خرد می‌شود، آنچه ما درباره آن صحبت می‌کنیم فساد کلان است، فساد کلان براساس مرتکبان آن در مدیران عالی و میانی قابل تقسیم است، مدیران عالی کشور در این حد نیستند که بگوییم فساد کلان از آنها سرچشمه می‌گیرد بیشترین فساد را مدیران میانی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به فساد مدیران میانی، عنوان کرد: انگیزه آنها گاهی سیاسی و ثروت‌اندوزی است که سبب بدبینی مردم به نظام و انقلاب می‌شود.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه فساد اقتصادی کلان سازمان‌یافته چند چهره دارد، اظهار داشت: اقتصاد سیاه، اقتصاد خاکستری و اقتصاد سفید از جمله فسادهای اقتصادی کلان است.

وی درباره تفاوت این سه نوع  اقتصاد نامبرده، بیان داشت: در اقتصاد سیاه عام و خاص همه می‌فهمند که جرم و فساد اقتصادی نظیر رشوه‌خواری و اختلاس‌های بزرگ رخ داده و باید با آن مبارزه شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: در اقتصاد خاکستری تنها مدیران و اهل فن فساد اقتصادی را متوجه شده و می‌فهمند و عموم مردم متوجه آن نمی‌شوند، به عنوان مثال در معاملات دولتی ظاهرش خصوصی سازی و باطن آن چیز دیگری است.

وی در ادامه گفت: در فساد اقتصادی سفید به عنوان نمونه در اموال دولتی تصرف، اسراف و تبذیر صورت می‌گیرد اما ظاهرا کسی به آن اهمیت نمی‌دهند و از کنار آن آسان می‌گذرند، عدم پرداخت بدهی دولت یا فرارهایی مالیاتی از جمله فسادهای اقتصادی سفید است که با ان جدی برخورد نمی‌شود.

معاون اول دادستان کل کشور با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج جریان اخلاص، تقوا، خدمت، دفاع از ارزش‌ها و باطل‌ستیزی، است.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: هر کس حق‌طلب و باطل‌ستیز باشد بسیجی است وقتی بسیج را اینگونه شناخته و معرفی کردیم نقش سازنده در کل نظام دارد، اگر ما به این افراد ارزش و بهاء دهیم می‌توانیم به بهترین نحو مبارزه با فساد را شروع کنیم.

وی گفت: ظرفیت بسیج بسیار بالا است ما اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه جدی داشته باشیم باید از ظرفیت بسیج استفاده کنیم.

معاون اول دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند: نگذارید انقلاب شما به دست نااهلان افتد، یعنی کسانی که روحیه خدمت ندارند مقابل حق و باطل بی‌تفاوت می‌شوند، هر کس در مقابل فسادهای فرهنگی و اقتصادی بی‌تفاوت باشد جزو نااهلان می‌شود./807/202/ب3

ارسال نظرات