۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۶۳۴۷۰
وزیر اطلاعات:

آیت الله موسوی اردبیلی شخصیتی تکلیف مدار بود

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی می توانست از همان آغاز مرجعیت علمی حوزه را داشته باشد، گفت: از آنجایی که ایشان فردی تکلیف مدار بود در آن دوران مسؤولیت قضایی کشور را وظیفه اصلی خود دید، آن را برعهده گرفت و به خوبی نیز از عهده کار برآمد.
وزیر اطلاعات

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم تشییع و خاک سپاری مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: بنده خودم از محضر ایشان در درس خارج اصول استفاده کردم و بهره های زیادی از علم و کمالات ایشان بردم.

وی افزود: ایشان از نظر علمی و فقهی واقعا انسان صاحب نظر و توانمندی بود ولی در عین حال زمانی که تشخیص داد باید مسؤولیتی را به عهده بگیرد از این کار نیز شانه خالی نکرد و مسؤولیت فاصله نگرفت و به خوبی نیز مدیریت قضایی کشور را به عهده گرفت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی می توانست از همان آغاز مرجعیت را داشته باشد و دنبال کارهای اجرایی نرود، ابراز داشت: ایشان در آن دوران بنا بر وظیفه ای که انجام آن را ضروری می دید کار را بر عهده گرفت ولی شما دیدید در دوران بعد از مسؤولیت یعنی دوران مرجعیت نیز ایشان منشأ آثار و برکات فراوانی در جامعه علمی و حوزوی کشور بود.

وی تأکید کرد: همه ما ایشان را انسانی تکلیف مدار می دانیم و از خدا می خواهیم ایشان را مورد رحمت و مغفرت واسعه خود قرار داده و با اولیا طاهرین محشور کند./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات