۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۳۲۰۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تفکر بسیجی در خط مقدم تقابل و مبارزه با جبهه تکفیر و التقاط است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز سیره و تفکر بسیج در خارج از مرزهای جغرافیایی و در تقابل و مبارزه با جبهه تکفیر و التقاط در خط مقدم قرار دارد.
حجت الاسلام اسماعیلی

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته بسیج، به نقش ویژه طلاب و روحانیان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: طلاب و روحانیان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس با شرکت در عرصه‌های مختلف دفاعی، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند.

وی ادامه داد: فضایی که طلاب بسیجی در جبهه‌ها ایجاد کردند یک فرهنگ بسیجی برگرفته از عاشورای حسینی بود و این‌گونه بود که اکثریت نیروهای جبهه را بسیجیان تشکیل می‌دادند و از کمترین سن؛ یعنی حدود 17 سال تا بالاترین سن که شامل رزمنده‌های 70 تا 80 ساله بود، در جبهه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به ثمرات و برکات بسیج در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: سازمان‌دهی و تشکیل نهاد مقدس و شجره طیبه بسیج از الطاف خاصه الهی بود.

وی ادامه داد: با درایت حکیمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با شکل‌گیری این نهضت الهی و معنوی و تسری تفکر زیبا و دل‌نشین بسیجی در کشور چشم طمع جهان خواران و مستکبران شرق و غرب از این مرز و بوم دور شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: به برکت خون پاک شهدای والامقام و مجاهدت مجاهدان فی سبیل الله و ایثارگری زنان و مردان نستوه و مؤمن این آب و خاک، انقلاب اسلامی ایران با سرزندگی و شکوه مثال‌زدنی روزافزون خود مسیر تعالی را در پیش گرفته است.

به گفته وی، در حقیقت رشد و شکوفایی این هدیه الهی امام راحل عظیم‌الشأن در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و غیره از ابتدای شکل‌گیری آن، نشان از پویایی و شور و نشاط جوانان و بسیجیان غیرتمند میهن اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: این همان نیروی کارآمد برای همه میدانها است که با اتکای به قدرت لایزال الهی، ایمان، رشادت، علم و مجاهدت راه را برای صدور ارزشهای گهربار این نظام اسلامی به اقصی نقاط عالم هموار کرده است.

وی تصریح کرد: امروز هم سیره و تفکر غیرقابل وصف بسیج در خارج از مرزهای جغرافیایی و در تقابل با جبهه تکفیر و التقاط در خط مقدم قرار دارد؛ زیرا ایثار و جان‌فشانی سربازان اسلام در حمایت از مظلوم و قتال با دشمنان حق و حقیقت هیچ مرز و حدودی نمی‌شناسند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ادامه داد: بسیجیان پا جای پای مجاهدانی گذاشته‌اند که هدف آنها براندازی ریشه کفر و جور در عالم بود و رسالت خود را به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در سراسر گیتی می‌دانستند.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیج با برگزاری انواع مراسم و مناسبت‌های اسلامی، برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنها و جلب و جذب جوانان به‌سوی معنویت در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب در سه حوزه ارزشها، هنجارها و نگرشها گام برمی‌دارد.

گفتنی است، پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی(ره) در سال 1358 است؛ به همین دلیل از سی‌ام آبان تا ششم آذرماه به‌ عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات