۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۲۹۱۹
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

بسیج یک فرهنگ اصیل دینی و ارزشی است

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که بسیج تنها مختص به قشر خاص جامعه نیست، گفت: هر کسی که به امام علی(ع) اقتدا کند و در تبعیت از ولایت فقیه اهتمام داشته باشد، بسیجی شناخته می شود.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که هفته بسیج فرصتی برای یادآوری ابتکار امام راحل در کاشت نهال بابرکت بسیج است، اظهار داشت: تدبیر و آینده‌نگری امام خمینی در تأسیس شجره طیبه بسیج امروز پس از گذشت حدود جهار دهه بر همگان ثابت شده است.

وی با بیان این‌که تشکیل نهاد مکتبی و مردمی بسیج به فرمان امام راحل از دستاوردهای بی نظیر و منحصر به فرد انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بسیج را از برکت ها و الطاف خداوند متعال برای مردم ایران توصیف کرده اند، امروز شاهدیم که این نهاد مکتبی و مردمی الگویی برای دیگر ملت‌های مبارز و آزادیخواه شده است.

حجت الاسلام احمدی هفته بسیج را فرصتی برای زنده نگهداشتن ارزش های دینی و ترویج روح بسیجی میان آحاد ملت ایران و به ویژه جوانان دانست و تصریح کرد: بسیجی بودن به کارت عضویت و این‌گونه مسائل نیست؛ هر کسی که به مولایش علی(ع) اقتدا کند و در تبعیت از ولایت فقیه اهتمام داشته باشد، بسیجی شناخته می شود.

امام جمعه هریس با بیان این‌که بسیج تنها مختص به قشر خاص جامعه نیست، گفت: بسیج مجموعه ای از پاک ترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین قشر جامعه است که هدفش به کمال و تعالی کشور است، به عبارت دیگر تمام کسانی که با ایمان و خلوص نیت برای اسلام، نظام و ملت تلاش می کنند، بسیجی هستند.

وی با بیان این‌که اما راحل بسیج را میقات پابرهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی دانسته‌اند، افزود: فلسفه تشکیل سازمان بسیج مستضعفان مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمنان است و مردم باید با تبعیت و پیروی کامل از رهنودهای ولایت فقیه، روحیه جهادی خود را حفظ کنند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت بسیج در عصر حاضر پرداخت و گفت: مسؤولیت امروز بسیجیان تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف است، بسیج در کنار دولت و مردم در تحقق آرمان های نظام تلاش کند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: بصیرت سیاسی، حفظ روحیه انقلابی، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی، اتحاد و انسجام ملی و حفظ استحکام روحی و درونی از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب است که بسیح مسؤولیت مستقیم در تحقق این انتظارات مهم بر عهده دارد./935/302/ب3

 

ارسال نظرات