۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۲۲۳۵
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین مطرح کرد؛

اربعین فرصت ویژه تبیین مکتب اهل‌ بیت/ حفاظت از آرمانهای امام و خون شهدا تکلیف شرعی و ملی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: حفاظت و حراست از آرمانهای امام راحل و خون شهدا یک تکلیف شرعی و ملی بر عهده همه مردم جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام بداریه - رییس تبلیغات اسلامی اسفراین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و هشتم آبان، سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب (ع) در سال 1363، اظهار کرد: امروز همه وظیفه داریم شهید «زین‌الدین» ها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حفاظت و حراست از آرمانهای امام راحل و خون شهدا یک تکلیف شرعی و ملی بر عهده همه مردم جامعه اسلامی بوده و ما باید این تکلیف را به‌خوبی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام بداریه بر ضرورت احیای ادبیات دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال فراموشی دفاع مقدس و آرمانهای امام (ره) در بین جوانان است؛ ازاین‌رو ما باید هوشیار باشیم و نگذاریم دشمنان به خواسته‌های خود برسند.

وی با بیان اینکه دشمن دیگر با جنگ سخت و نظامی به ایران حمله نمی‌کند، تصریح کرد: دشمن از راه جنگ نرم، شبیخون، ناتوی فرهنگی و نفوذ وارد شده و همه وظیفه داریم با پیروی از راه شهدا و بکارگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در این عرصه با دشمن بجنگیم و پیروز شویم.

حجت‌الاسلام بداریه در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، راهپیمایی عظیم زائران اربعین را فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر ائمه اطهار (ع) و مکتب اهل بیت (ع) دانست و افزود: معرفت و شناخت اهل بیت (ع) به‌اندازه‌ای مهم است که از نظر قرآن و اسلام کلید سعادت و شقاوت هر انسانی در آن نهفته است.

وی با بیان اینکه عدم شناخت مناسب ائمه اطهار(ع) از عوامل دین‌گریزی است، با اشاره به حدیث امام رضا (ع) افزود: بنا به فرموده این امام همام «به‌درستی که مردم اگر به زیبایی کلام ما آگاه می‌شدند، از ما پیروی می‌کردند».

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اینکه عدم گرایش به امور مذهبی موجب انحراف است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین علل و عوامل دین‌گریزی و عدم گرایش به امور مذهبی، عدم شناخت و معرفت کافی نسبت به رهبران دینی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین اهل بیت (ع) را الگوی تربیتی معرفی و اضافه کرد: اهل بیت (ع) بهترین الگوی تربیتی برای تمام مراحل زندگی انسان‌ها هستند و اگر مردم آنها را به‌خوبی می‌شناختند این‌گونه سردرگم نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه قرآن و آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) راه مستقیم و الهی را نشان می‌دهد؛ زیرا ریشه و سرچشمه تکامل الهی انسانها در قرآن نهفته است، افزود: قرآن کتاب جامع و کامل و دربرگیرنده همه مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و تربیتی بوده و بهترین راهنمای راه زندگانی بوده و سبک و سیره ائمه اطهار (ع) بهترین الگوی عملی آموزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اینکه مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی فرصتی برای شناخت و معرفی بیشتر سبک زندگی قرآنی و ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: همه زائران به‌ویژه روحانیان و مبلغان باید از این فرصت ویژه برای تبیین مکتب اهل بیت (ع) و معرفی بیش از پیش آن در جهان استفاده کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات