۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۱۵۱۹
با حضور لاریجانی؛ٰ

مراسم تشییع پیکر شهید خزایی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن خزایی با حضور جمعی از دوستان و همکاران این شهید، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سردار نقدی رییس سازمان بسیج و عبدالعلی عسکری رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد.
شهید خزایی

به گزارش خبرگزاری رسا،  مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن خزایی صبح امروز با حضور جمعی از دوستان و همکاران این شهید عزیز، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سردار نقدی رییس سازمان بسیج، عبدالعلی عسکری رییس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام ابوترابی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، بیژن نوباوه و اردلان نماینده مجلس شورای اسلامی در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

دوستان شهید خزایی با پیکر وی برای آخرین بار دیدار و وداع کردند و حاج صادق آهنگران چند دقیقه ای به مداحی و قرائت زیارت عاشورا پرداخت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: عزیزان ما در صدا و سیما جزو نیروهای مسلح نیستند که وظیفه رفتن به جبهه را داشته باشند اما وقتی در کنار رزمندگان حضور پیدا می کنند نماد این است که ملت ما پای این آرمان ها ایستاده است.

وی گفت: ملتی که اهل مجاهدت باشد هیچ وقت خوار و ذلیل نمی شود و برای همه ملت ایران این افتخار است که شهدا و راه جهاد را فراموش نکرده اند و این سرافرازی برای ماست.

رییس مجلس گفت: شهادت این شهید عزیز برای کشورهای دیگر دو پیام دارد، آن هم این است که ایران در مراوداتش و در راه انقلاب روشن و قاطع است و اگر یک امری را برای بشریت مهم بداند اهل معامله نیست. این پیام برای روابط دراز مدت یک انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در سوریه کسانی که می جنگند و دفاع می کنند هدفشان این است که به آرمان های اسلام تجاوز نشود و حادثه کربلا به نحو دیگری بروز نکند و به شعائر اسلامی توهین نشود.

رییس مجلس بیان داشت: اگر ایران امروز در عراق هم حضور دارد برای این است که عتبات عالیات را حفظ کنیم و مردم عراق که به تازگی از دیکتاتوری صدام آزاد شده اند گرفتار دیکتاتوری دیگری نشوند. 

وی گفت: جریان تکفیری جریانی دست ساز است که کشورهای های بزرگ پشت این جریان هستند و وقتی این را مسؤولان ایرانی می گفتند دیگران می گفتند شما حدس و گمان دارید اما امروز معلوم شد آمریکا و اسرائیل پشت این ماجراست. از این رو اگر ملت ایران در سوریه می‌جنگد و در این جریان تروریستی مقابل تکفیر است از روی خودآگاهی است و این در تاریخ ماندگار خواهد شد.

لاریجانی گفت: تروریست ها بدانند این راه را تک تک ایرانیان با قلب می پیمایند و به آن باور دارند و این آغازگر یک سلسله از مبارزه است و من به خانواده شهید خزایی می گویم شما باید سرتان را بالا بگیرید و خداوند این نعمت خانواده شهید را به هر کسی نمی دهد./101/813/ب1

ارسال نظرات