۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۴۵۰
با هدف هماهنگی اعزام مبلغان در دهه آخر صفر؛

اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خراسان برگزار شد

اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خراسان در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
اجلاسیه مدیران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با هدف هماهنگی اعزام مبلغان در دهه آخر صفر، اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خراسان عصر امروز در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

این اجلاسیه که با حضور جمعی از مدیران مدارس حوزه های علمیه خراسان برگزار شد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، مسؤول فرهنگی امور مساجد و مراکز وابسته آستان قدس رضوی با بیان اینکه شعار وحدت و همدلی باید از حوزه های علمیه آغاز شود، حوزه را الگوی نهادهای تبلیغی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این وحدت و همدلی باید به تمامی مجموعه های دولتی و مردمی انتقال  یابد.

وی به ساماندهی اعزام طلاب و روحانیون مبلغ در دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: با توجه به تحولات ایجاد شده بین مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی، امیدواریم شاهد حضور فعال مبلغان بیشتری نسبت به سال گذشته باشیم.

مسؤول فرهنگی امور مساجد و مراکز وابسته آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران پیاده از طریق برنامه ریزی، هماهنگی و انسجام نهادهای مسؤول با کیفیت بهتری عملی خواهد شد، ادامه داد: نهادهای دینی و فرهنگی نباید در استفاده از فضای تبلیغی به وجود آمده در دهه آخر صفر کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی روایات زیارت امام رضا (ع) بالاتر از زیارت امام حسین (ع) برشمرده شده است و این مساله رسالت و وظیفه سنگینی بر دوش مبلغان قرار می دهد، اظهار داشت: طلاب و مبلّغان دینی، پرچمداران مکتب اهل بیت علیهم السلام و ادامه دهنده نهضت احیاگر عاشورا هستند.

حجت الاسلام عزیزی در پایان زیارت با پای پیاده را، یکی از نمونه های انسجام و وحدت سازمان ها و نهادهای دولتی دانست و تاکید کرد: با حفظ وحدت و همدلی، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) فراهم می شود./202/859/ب1

ارسال نظرات