۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۹۴۳
امام جمعه تبریز:

پیروزی ترامپ نشان از انزجار مردم آمریکا از نظام سرمایه داری است

آیت الله شبستر با بیان این‌که ساختار حاکم آمریکا فاسد بوده و منشا فساد نظام سرمایه‌داری است، گفت: پیروزی ترامپ نشان از انزجار مردم آمریکا از نظام سرمایه داری است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: انتخابات آمریکا پر از چالش و مایه آبروریزی این کشور بوده است.

وی با بیان این‌که انتخابات آمریکا یکی از پدیده‌های کم نظیر در تاریخ معاصر بوده است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا در این انتخابات بین بد و بدتر؛ یکی را انتخاب کردند در حالی که طبق اخبار بعد انتخابات 80 درصد مردم از هر دو نامزد ناراضی بوده و تاجایی که عکس و پرچمشان را به آتش کشیده‌اند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: رسوایی‌هایی که هر دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی به بار آوردند، حقایقی را برای مردم جهان و خود مردم آمریکا آشکار کرد که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، فساد اخلاقی و مالی هر دو نامزد آمریکا خشم مردم این کشور را به دنبال داشته است.

وی با بیان این‌که ساختار حاکم آمریکا فاسد بوده و منشا فساد نظام سرمایه‌داری است، گفت: این انتخابات از نظر ناظران سیاسی شرم‌آور بود؛ در تبلیغات دو کاندیدا مردم به فروشگاه‌ها هجوم آورده بودند و مانند زمان پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه خرید می‌کردند که ارزش شاخص و بورس اوراق بهادار آمریکا 12 دلار کاهش یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که پیروزی هر یک از این دو کاندیدا هیچ تفاوتی در سیاست های نظام اسلامی ندارد، گفت: پیروزی ترامپ نشان دهنده خسته شدن مردم آمریکا از سلطه‌گران و جریانات سیاسی بوده که البته ترامپ با شعارهای عوام پسندانه توانست اعتماد برخی از آنها را جلب کند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران با تغییر رئیس جمهورها تفاوتی نمی کند، تصریح کرد: هر کدام از این دو کاندیدا انتخاب می‌شدند؛ هیچ تفاوتی در افکار اسلام ستیزی آنها نمی‌کرد زیرا آنها با رژیم صهیونیستی اخوت دیرینه دارند.

وی ادامه داد: با انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا؛ معلوم نیست وضعیت اقتصادی و سیاسی این کشور به چه وضعی در بیاید و فقط این را بدانیم صفت شیطان بزرگ پابرجا خواهد ماند، البته رئیس جمهور جدید آمریکا هر کاری که با توافق‌نامه برجام از جمله تعلیق یا حذف داشته باشد؛ ایران نیز گزینه‌های دیگر و سخت‌تری علیه آنها دارد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به اقدام اتحادیه اروپا برای گشایش دفتری در تهران اظهار داشت: آنها تمایل به افتتاح دفتری در تهران دارند که با مخالفت امت حزب الله و انقلابی روبه‌رو شده و قوه قضاییه نیز مخالفت صریح خود در این زمینه را با دلایل اعلام کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نباید فرش قرمز برای نفوذ دشمن پهن کنیم، گفت: لزوم تأسیس چنین دفتری با توجه به وجود سفارت هر کشور در ایران مفهومی ندارد، در حقیقت تأسیس چنین دفتری در تهران ایجاد لانه جاسوسی و فساد برای غرب خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که مردم ایران از دولت و وزارت امورخارجه تقاضا دارد اجازه تاسیس چنین دفتری که مرکز باج‌گیری خواهد بود را ندهد، تصریح کرد: ایجاد چنین دفتری به منظور حمایت حقوق بشر از مخالفان اسلام و منکرین قصاص اسلامی، حمایت از همجنس‌گرایان، بورس تحصیلی و جوایز بین‌المللی برای شخصیت‌پردازی به حامیان به اسم حقوق بشر برای پیاده‌سازی نظام غرب، حمایت از زندانیان سیاسی است.

آیت الله شبستری ادامه داد: در سال 93 هیأت‌های پارلمانی خواستار این شدند که بتوانند با زندان سیاسی ملاقات کنند و همچنین دادگاه‌های اروپایی پس از برجام تمام نفت‌کش‌های ایران را به مدت سی سال تحریم بیمه کردند و به هیچ شرکتی اجازه بیمه این نفتکش‌‌ها را نمی‌دهد؛ لبخندهای شیطانی غرب نباید منجر به فریب دولت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که فرا رسیدن اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) بار دیگر شور و شعور حسینی را در سراسر کشور به دنبال دارد، اظهار داشت: این اجتماع میلیونی مقدمه‌ای برای نابودی وهابیت و دشمنان اسلام خواهد بود./201/935/ب1

ارسال نظرات