۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۰۷۶۸
سردار کریمیان:

روحیه جهادی لازمه مقابله با توطئه‌های دشمن است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: روحیه جهادی و شهادت‌طلبی لازمه مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های روزافزون دشمنان نظام است.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره شهدای رزمی شمال‌غرب کشور که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عزت، اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا است.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی توانسته به برکت خون شهدایش مقتدرانه در مقابل جبهه کفر و باطل ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: دل نگرانی رهبر انقلاب نسبت به فراموشی یاد شهدا مسأله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، این یادواره تجدید میثاقی با آرمان‌های شهداست تا هیچ‌گاه خط امام و شهدا فراموش نشود.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: نباید یاد امام و شهدا از بین برود؛ اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی شهدا کار حسینی کردند، امروز ما باید کار زینبی بکنیم، چراکه امام فرمود؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

سردار کریمیان توکل بر خدا، اطاعت از رهبری، تأسی به فرهنگ عاشورا و عشق به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را عامل رستگاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: جنگ با جبهه باطل تمام نشده است، چراکه دشمنان هر روز با سناریوهای جدید در درصدد نفوذ به نظام هستند.

وی با بیان این‌که روحیه جهادی و شهادت‌طلبی لازمه مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های روزافزون دشمنان نظام است، افزود: اگر می خواهیم همان حس و حال دوران دفاع مقدس در کشور باقی بماند، باید راه شهدا را بهتر بشناسیم و از آرمان آن بزرگواران تبعیت کنیم و این در شعارها نباید خلاصه شود.

همچنین سردار نصرالله فتحیان، رییس سابق اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح در سخنانی با اشاره به نقش بهداران رزمی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اوج رشادت بگان‌های بهداری در عملیات والفجر 8 تجلی یافت، آن زمان که در میان باران آتش در خطوط مختلف جبهه، بهداران به یاری مجروحان جنگی شتافتند.

وی با بیان این‌ که در این عملیات غرورانگیز 100 تیم جراحی در عالی ترین سطح تخصصی با 800 پزشک متخصص در بدترین و سخت ترین شرایط جنگی دست از تلاش نکشیده و تا آخرین لحظه به امداد رسانی مشغول بودند، گفت: خدمات دهی و امداد رسانی به بیش از 28 هزار مجروح در عملیات والفجر 8 از جمله 10 هزار نفر مصدوم شیمیایی، بخشی از رشادت های یگان های بهداری رزمی است.

فتحیان، شهدای بهداری رزمی را جزو مظلوم ترین شهدای دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت مسلم آن است که صلابت و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه وجود رهبری آگاهانه، داهیانه، شجاعانه، مدبرانه و حکیمانه ولایت فقیه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی از خانواده های شهدای بهداری رزمی شمال غرب کشور تجلیل شدند و از تمبر و آلبوم یادواره نیز رونمایی شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات