۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۶۲۲

پلیس عربستان هشت نفر را به جرم داشتن فایل صوتی مخالف رژیم بازداشت کرد

روزنامه 'سبق' چاپ عربستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در یک ایست بازرسی در جاده 'السیل' در شمال شهر 'طائف'، هشت نفر را به جرم داشتن فایل صوتی و پیامک مخالف با رژیم آل سعود دستگیر کرده اند.
پلیس عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، منبعی آگاه در عربستان که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: مرکز 'عملیات امنیتی 911 ' دستور توقیف یک خودرو و هشت سرنشین آن را پس از بازرسی گوشی های تلفن همراه آنها به جرم داشتن پیامک مخالف رژیم آل سعود، صادر کرد.

وی افزود: در جریان بازرسی خودرو و سرنشینان آن، در تلفن های همراه آنها برنامه 'واتساپ' و فایل های صوتی مخالف رژیم و مسوولان عربستان یافت شد.

منبع مذکور افزود: بازداشت شدگان به مرکز پلیس طائف منتقل شدند.

دادگاهی در عربستان پنجشنبه گذشته یک شهروند این کشور را به جرم حمایت از 'شیخ النمر' روحانی شیعه اعدام شده به دست رژیم آل سعود، به 15 سال حبس محکوم کرد.

شیخ نمر النمر و سه تبعه عربستانی شیعه دیگر جزو 47 نفری بودند که رژیم آل سعود آنها را به بهانه اتهام های تروریستی در اوایل سال میلادی جاری اعدام کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت در اعتراضات و راهپیمایی ها، سر دادن شعارهای ضد دولتی و شرکت در تشیع جنازه افرادی که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شوند، در عربستان جرم محسوب می شود./847/ب102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات