۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۵۶۶۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت شناسنامه دین است/ موضع انقلابی رسالت امروز روحانیت با بصیرت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از روحانیت به عنوان شناسنامه دین یاد کرد و با بیان این که بسياري از مردم با توجه به عمل عالمان دين به راه اسلام کشيده شدند، گفت: نبايد اين شناسنامه مخدوش شود و لباس روحانيت نيز پيشينه افتخار آفرين هزار ساله دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه جامعه روحانیت مرکز استان، حفظ مذهب تشيع در ابعاد مختلف فقهي و احکامي را وظيفه بسيار مهم روحانيت برشمرد و گفت: امروز شیعه از عزت و اقتدار خاصی برخوردار است و اين امر نيز به دليل حقانيت شيعه و تسلط بر عقلانيت و روش ضد ظلم اين مکتب است که بسيار تاثير گذار است.

وی با بيان اين که قدرت فکري و عملي شيعه در جهات عقلاني و سياسي بسيار بارز است، افزود: اشاعه و گسترش تفکر شيعي و عمق بخشي به تفکر مردم خاورميانه و همچنين دنياي اسلام رسالت مهم ديگر روحانيت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خدماتي که روحانيت در سال هاي قبل ارائه کرد باعث بيداري مردم و پيروزي انقلاب اسلامي شد و اين مسير بعد از انقلاب نيز ادامه داشت.

وی، حمايت و رسيدگي به مشکلات مردم را از ديگر وظايف روحانيت برشمرد و افزود: با مردم زندگي کردن از امتيازات روحانيت است این قشر اثر گذار جامعه همواره خود را همدل و همراه مردم مي‌داند و با آنها هم نوا مي‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که انقلاب از بصيرت روحانيت آغاز شد، تصريح کرد: عقلانيت بال محکم روحانيت است که بايد اين روش در منبرها و سخنراني‌ها مورد توجه قرار گيرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سنگر مديريت فرهنگي کشور برعهده روحانيت است، ادامه داد: روحانيت امروز در همه مسائل اخلاقي، ديني و اجتماعي نقش مؤثري دارد و حضور در صحنه روحانیت رشد و توسعه فرهنگ دینی را در پی داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امر به معروف و نهي از منكر را مهم‌ترين وظيفه روحانيت ديني عنوان كرد و افزود: هدايت و حفظ ارزش های دینی و اسلامی جامعه برعهده روحانيت است و روحانيت به عنوان سفيران اخلاقي مي‌توانند از تخريب فرهنگي جامعه جلوگيري كنند.

وی از روحانیت به عنوان شناسنامه دین یاد کرد و با بیان این که بسياري از مردم با توجه به عمل عالمان دين به راه اسلام کشيده شدند، ادامه داد: نبايد اين شناسنامه مخدوش شود و لباس روحانيت نيز پيشينه افتخار آفرين هزار ساله دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمنان به شدت در حال تخریب چهره روحانیت هستند تا روحانيت را از چشم مردم بيندازند و مدام در اين زمينه تبليغات سوء انجام مي‌دهند، گفت: اما به فضل خداوند روحانيت‌‌ همان روحيه مردمي خود را حفظ خواهد کرد و در ميان مردم از ارزش و احترام بالايي برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت امروز نیز نبايد در برابر مسائل جامعه بي‌موضع باشند و وقتي که بدعت‌ها در جامعه خود را نشان داد، عالمان و روحانيت بايد موضع گيري شفاف و روشني داشته باشند.

حجت الاسلام شکریان با تاکيد بر اينکه در برابر انحرافات نبايد بي‌موضع بود افزود: شغل و حرفه روحانيت براي عالمان شيعي محل درآمد و نان آوري نيست بلکه عالم شيعه خود را در ميدان جهاد و مبارزه مي‌داند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بیان داشت: وظيفه روحانيت در برابر اصل نظام اسلامي مشخص است و همان گونه که روحانيت در بوجود آوردن انقلاب پيشگام بوده است در حفظ آن نيز بايد تلاش کند.

وي در ادامه سخنان خود استقلال حوزه‌هاي علميه را واقعيتي قابل قبول و غير قابل انکار دانست و گفت: از شاخصه‌ها و امتيازات بارز روحانيت در طول تاريخ استقلال آنها از حکومت‌هاي وقت اعم از شيعي و غير شيعي بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که نقش حوزه و روحانيت در شکل نظام مقدس جمهوري اسلامي بي‌بديل بوده است، افزود: اين نهاد ارزشمند پس از پيروزي انقلاب نيز در تقويت پايه‌هاي انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران از روحانيت به عنوان امين‌ترين مرجع فکري، عقيدتي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي براي مردم و جامعه ياد کرد و بيان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانيت به عنوان مرزبان دين و مرجع عقيدتي مردم نقشي تأثيرگذار در جامعه دارند.

وی با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود گفت: روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه امروز اين رسالت سنگين بر دوش روحانيت آگاه و بصير است، بيان داشت: دشمنان نيز با توجه به نقش روحانيت در بيدارگري اذهان مردم، ساکت ننشسته و در مقابل اسلام و روحانيت صف آرايي کردنده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اين که گفتار و کردار روحانيت به عنوان معتمدان ديني مردم در تاريخ همواره حجت شرعي افراد جامعه بوده و است، تصريح کرد: ناديده گرفتن نقش ارزنده روحانيت در تاريخ انقلاب و قبل از آن بي انصافي است./202/950/ب1

ارسال نظرات