۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۵۳۴۳۱

نام‌نویسی 2 هزار زائر سیستانی و بلوچ جهت شرکت در اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان دهه اول مهرماه، افزون بر 2 هزار زائر از سیستان و بلوچستان جهت حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده‌اند و ثبت‌نام تا 24 آبان‌ماه همچنان ادامه دارد.
اربعین

رضا کیخا، مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از مردادماه آغاز شد و تا کنون افزون بر 2 هزار سیستانی و بلوچ در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام تا 24 آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین امسال تنها در قالب سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تنها کسانی می‌توانند از کشور خارج شوند که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و گذرنامه داشته باشند، اظهار کرد: تا پایان هفته جاری، صدور روادید زائران از دفاتر کنسولگری عراق صورت می‌گیرد.

کیخا بیان کرد: زیارت بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) در روایات سفارش زیادی شده است؛ امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوشگذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت، گناهانش فرو می‌ریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده و هیچ آلودگی بر او باقی نمی‌ماند و با هر گامی که بر زمین می‌گذارد، حجّی برایش نوشته می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مراسم باشکوه و پرشور پیاده روی اربعین حسینی با حضور میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) پیام حق طلبی و ظلم ستیزی مسلمانان را به گوش جهانیان می‌رساند./303/831/ب1

ارسال نظرات