۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۲۷۷
امام جمعه موقت اهواز:

ارتقای علمی، رسالت دانشگاه ها است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه رسالت علم رساندن انسان به خشیت الهی است، گفت: رشد علمی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و یکی از مهم ترین پایه های اقتدار کشورها است و در زمان کنونی یکی از مهم ترین رسالت های دانشگاه ها محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در آیین آغاز سال تحصیلی 96 – 95 دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز در سالن شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه خشیت از خداوند متعال برای علما و دانشمندان است، خاطرنشان کرد: شهید مطهری خشیت را پی بردن به عظمت خداوند متعال بیان می کنند که مانع از انجام رفتار و گفتار خلاف خواسته خداوند است در حالی که خوف عاقبت نگری است و از این حیث علم و دانش انسان را باید به خشیت خداوند برساند.

امام جمعه موقت اهواز به روایات متعددی درباه ارزش علم و عالم اشاره و افزود: روایت «ارزش هرکس به اندازه دانسته های او است» از امام علی(ع) بهترین سخن درباره ارزش علم از دید دانشمندان مسلمان است و سیره رسول خدا(ص) و ائمه اطهار در کنار آیات قرآنی و روایات بر اهمیت علم و علم آموزی تأکید می کند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه رسالت علم رساندن انسان به خشیت الهی است، اظهار داشت: رسالت دانشگاه ها در زمان کنونی 3 رسالت است که نخستین آن ارتقای علمی محسوب می شود که در این باره پس از انقلاب اسلامی جهش قابل ملاحظه دانشگاه ها در زمینه های علمی و آن بر هم طبق شاخص ها و استاندارهای تعریف شده بین المللی را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده اظهار داشت: رشد علمی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و یکی از مهمترین پایه های اقتدار کشورها است که باید چنین رشدی در همه بخش های دانشگاهی و علوم مختلف حاصل شود.

وی رسالت دیگر دانشگاه ها را تهذیب برشمرد و افزود: دانشگاه ها باید محلی برای رشد دانشجو باشد تا پس از فارغ التحصیلی افزون بر رشد علمی، به تهذیب مزین و رشد قوه روحی و تربیتی او را شاهد باشیم که تحقق جنین امری دور از انتظار نیست.

امام جمعه موقت اهواز رسالت دیگر دانشگاه ها را تحقق روحیه انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی با روحیه انقلابی صورت می گیرد و این روحیه به معنای ایثارگری و اینکه استاد خود را محدود به کلاس و زمان درس نداند، است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به مذاکرات هسته ای ابراز داشت: پیشرفت به دست آمده در این مذاکرات نتیجه دوران دفاع مقدس و پیشرفت های علمی در زمینه هسته ای است و پشتوانه جمله وزیر امور خارجه که «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید» همانا دفاع مقدس است؛ چنان که در صورت عدم پیشرفت علمی در زمینه هسته ای حرفی برای گفتن در مذاکرات نداشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران مزین به نام این شهید بزرگوار است، عنوان کرد: دانشمند، عارف بی ادعا و اهل جهاد و مبارزه ویژگی های خاص این شهید بزرگوار است و این ویژگی ها و چنین افرادی را برای پیشرفت در زمینه های مختلف نیازمند هستیم.

وی در پایان گفت: خوزستان را باید به جایگاه علمی گذشته و حتی بیشتر از آن برسانیم و تدریس و استادی بالاترین سعادت است./202/9456/ب1

ارسال نظرات